Mastercard i BillTech ułatwią płatności cykliczne za rachunki

Mastercard i fintech BillTech poinformowali o współpracy nad rozwiązaniem, które umożliwi polskim konsumentom płatności i zarządzanie rachunkami za pośrednictwem bankowości mobilnej.

Dzięki narzędziu stworzonemu przez BillTech i wspieranemu przez Mastercard, polscy konsumenci będą mogli w łatwy sposób planować i opłacać swoje rachunki, regulować opłaty za czynsz lub edukację w jednym miejscu. Rozwiązanie z sukcesem wdrożono u ponad 45 wystawców faktur masowych w Polsce. BillTech i Mastercard pracują obecnie nad implementacją rozwiązania w bankach oraz u pozostałych wystawców faktur.

Współpraca z BillTech wpisuje się w globalną strategię multirail firmy, stanowiącą podstawę rozwijania płatności wielostronnych. Dzięki tego typu rozwiązaniom, Mastercard może dostarczać konsumentom i firmom bezpieczne, szybkie rozwiązania w zakresie płatności elektronicznych, które usprawnią ich codzienne transakcje i poprawią jakość życia.

Partnerstwo Mastercard i BillTech będzie również odpowiedzią na najważniejsze aktualne wyzwania, z którymi borykają się banki, wystawcy faktur, a także konsumenci.

Dla coraz większej liczby banków problematyczną kwestią jest lojalność klientów. Konsumenci częściej skłaniają się ku usługom konkurencyjnych neobanków, fintechów albo korzystają z rozwiązań kilku instytucji jednocześnie. Pojawienie się nowych sposobów i kanałów płatności u wystawców faktur sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na opłacenie faktury bezpośrednio u dostawcy usługi. Z tego powodu konsumenci rzadziej logują się do bankowości elektronicznej, a banki tracą korzyści wynikające z cyklicznego powracania swoich klientów.

Po stronie wystawców faktur wyzwaniem są obecnie kanały dystrybucji faktur (poczta tradycyjna lub internetowa) i fakt, że oferowane rozwiązania płatnicze nie motywują klientów do terminowych płatności. Jednym z głównych powodów nieopłacania rachunków na czas jest m.in. zapominanie o zobowiązaniu. Ten problem rozwiązać można przez częstsze i bardziej efektywne przypomnienia, które konsument otrzymuje bezpośrednio z aplikacji banku.

Źródło: Mastercard