Mastercard i Citi Handlowy udostępniają narzędzie umożliwiające wspieranie inicjatywy Priceless Planet Coalition

Priceless Planet Coalition to inicjatywa stworzona przez Mastercard, która ma na celu walkę ze zmianami klimatycznymi na świecie dzięki posadzeniu 100 milionów drzew. Działania są podejmowane wspólnie z ekspertami w dziedzinie nauk o klimacie i odbudowy lasów z organizacji ekologicznych Conservation International oraz Instytutu Zasobów Światowych, aby zwiększyć skalę wysiłków w odbudowę lasów i aktywności na rzecz planety. Dzięki współpracy z Citi Handlowy, partnerem Priceless Planet Coalition, została właśnie uruchomiona strona internetowa Mastercard Donate, która w szybki i prosty sposób pozwoli Polkom i Polakom wesprzeć projekt, a tym samym dołożyć cegiełkę do działań na rzecz odbudowy lasów i zwiększania powierzchni „zielonych płuc” naszej planety.

fot. Shutterstock

Znaczenie odpowiednio dużego zalesienia Ziemi jest nie do przecenienia. Drzewa działają jak filtr powietrza, który pochłania dwutlenek węgla i produkuje tlen. Przy rosnącej populacji ludzi na świecie i stale zmniejszającej się powierzchni terenów zielonych w wyniku zaplanowanej wycinki lasów czy potężnych pożarów w wielu miejscach na świecie, konieczne jest wspieranie ekosystemu poprzez nowe nasadzenia. Działania, jakie podejmuje w tym kierunku Mastercard i jego partnerzy, a także każda osoba wspierająca projekt, mają istotny wpływ na przyszłość planety.

Mastercard Donate umożliwia łatwe i bezpieczne wpłacanie datków, z których finansowane są działania Priceless Planet Coalition. Szacuje się, że koszt zasadzenia jednego drzewa to około 10 PLN – za pośrednictwem strony internetowej donate.mastercard.com każdy osoba, niezależnie od tego, którego banku jest klientem, może wesprzeć organizację i posadzić drzewo. Citi Handlowy jest pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił możliwość przekazywania pieniędzy na akcje dobroczynne w ramach Priceless Planet Coalition. Wystarczy wejść na stronę banku i stamtąd przejść do zakupu darowizny.

– Naszą misją jest dostarczanie rozwiązań i technologii, które ułatwiają konsumentom procesowanie  płatności, także w obszarze e-dobroczynności. Zależy nam, żeby każdy miał możliwość wspierania działań charytatywnych, społecznych i ekologicznych w dowolnym momencie i miejscu na świecie. W ramach Priceless Planet Coalition nie tylko przykładamy się do odbudowania światowych zasobów leśnych, ale także uświadamiamy konsumentów, że ich codzienne działania i wybory mają znaczenie. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że bank Citi Handlowy zaangażował się w projekt i wspólnie mogliśmy udostępnić konsumentom stronę Mastercard Donate. To pierwsze w Polsce  narzędzie, które umożliwia finansowanie inicjatyw PPC, a ta współpraca to kolejny dowód na szczere zainteresowanie naszych partnerów działaniami związanymi z ochroną środowiska i promowaniem zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że firmy tak chętnie włączają się w nasze inicjatywy, jednocześnie promując je wśród swoich klientów – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. rozwoju produktów i nowych platform płatniczych w regionie Europy Centralnej, Mastercard Europe.

Priceless Planet Coalition to program, który wspiera starania podejmowane przez konsumentów, instytucje finansowe, biznes i miasta w walce ze zmianami klimatu poprzez odbudowę światowych lasów. Dzięki partnerstwu, Mastercard ma możliwość tworzenia globalnego portfolio wysokiej jakości produktów mających wpływ na klimat, społeczności i bioróżnorodność. Oprócz współpracy z instytucjami naukowymi, koalicja zrzesza blisko 140 partnerów z całego świata, którzy wspierają program zobowiązując się do prowadzenia kampanii, które są zgodne z ich celami biznesowymi, ale jednocześnie zaangażują konsumentów do prośrodowiskowych działań. Dzięki zainteresowaniu, jakim cieszy się projekt, w ostatnim czasie Priceless Planet Coalition został rozszerzony o 18 nowych obszarów na 6 kontynentach.

Citi Handlowy od lat angażuje się w działania na rzecz środowiska. Istotnymi elementami strategii banku na lata 2022-2024 są cele z obszaru zrównoważonego rozwoju, zakładające wspieranie klientów, w zielonej transformacji oraz zobowiązują bank do redukcji własnego śladu węglowego. W tym roku bank zrealizował cel redukcji emisji własnych gazów cieplarnianych o co najmniej 50 proc. oraz redukcji zużycia energii o co najmniej 40 proc. w stosunku do 2021 roku. W pierwszym roku obowiązywania strategii Citi Handlowy udzielił blisko 400 mln zł finansowania z zadeklarowanego na 3 lata poziomu 1 mld zł zielonych aktywów.

Zwalczanie globalnego kryzysu klimatycznego będzie wymagało wysiłku nas wszystkich. Mastercard może mieć największy wpływ aktywując swoją globalną sieć do współpracy i wspólnych działań. Dzięki tej sieci firma współpracuje z partnerami, by wprowadzać na rynek innowacje i inicjatywy ekologiczne, takie jak Priceless Planet Coalition, kalkulator śladu węglowego i Sustainable Card Program. Mastercard otworzył także Laboratorium Innowacji Zrównoważonego Rozwoju, które zajmie się rozwijaniem oferty produktów oraz rozwiązań cyfrowych przyjaznych dla środowiska. Laboratorium pomaga przedsiębiorstwom i konsumentom we wprowadzaniu nowych metod produkcji, dystrybucji i zakupu produktów i usług, które mają zapewnić  dobrostan ludziom i planecie w dobie intensywnej cyfryzacji globalnej gospodarki.

Źródło: Mastercard