MasterCard International, oficjalny partner piłkarskich Mistrzostw Świata 2006 FIFA World Cup Germany, ogłosił, że za każdy bilet zakupiony przy użyciu karty płatniczej MasterCard podczas trzeciej fazy sprzedaży, organizacja przekaże 1 euro na działania statutowe organizacji UNICEF – oficjalnego partnera społecznego tegorocznych Mistrzostw Świata. FIFA wraz z Niemieckim Komitetem Organizacyjnym oczekują w tej fazie sprzedaży ogromnego zainteresowania oferowaną pulą ok. 300 tys. biletów. Deklaracja MasterCard International o wsparciu działań UNICEF zbiegła się w czasie z losowaniem grup do Mistrzostw Świata FIFA World Cup, które odbyło się 9 grudnia b.r. MasterCard obiecał wsparcie UNICEF w wysokości do 200 tysięcy dolarów.
Miłośnicy piłki nożnej z całego świata do 15 stycznia będą mogli na stronie www.fifaworldcup.com złożyć zamówienie na bilety. Podobnie jak w pierwszej fazie sprzedaży biletów, wszystkie wnioski z trzeciej fazy wezmą udział w loterii, która odbędzie się 22 stycznia.
W przyszłym roku, dzięki wsparciu MasterCard i FIFA, UNICEF wprowadzi programy sportowe, które poprzez piłkę nożną będą promować wśród najmłodszych takie wartości jak pokój i tolerancja. Ich adresatami będą dzieci i młodzi mieszkańcy takich krajów jak Angola i Wybrzeże Kości Słoniowej. UNICEF wykorzystuje w swoich programach siłę i magię sportu, a zwłaszcza piłki nożnej, do krzewienia zasad tolerancji, przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji wśród młodzieży.