MasterCard partnerem firmy BillBird w zakresie mobilnych płatności

Firma BillBird SA podjęła współpracę z MasterCard, w ramach której stworzy swoim klientom możliwość mobilnego opłacania rachunków przy użyciu smartfonów.

Mobilne płatności to rozwiązanie zyskujące popularność na całym świecie. Dzięki swoim doświadczeniom w zakresie innowacyjnych sposobów regulowania należności BillBird SA umożliwi płatność za rachunki wielu wystawców przy użyciu smartfonów. Firma podjęła współpracę z MasterCard w zakresie promowania i rozszerzenia zastosowania mobilnych płatności na terenie Polski. Obecnie trwają prace nad aplikacją, która umożliwi użytkownikom regulowanie rachunków telefonem komórkowym. – Opłacanie rachunków za pomocą telefonu komórkowego jest równie wygodne i bezpieczne jak obsługa konta bankowego przez urządzenia mobilne. Dla klienta to szereg korzyści: dokonanie płatności jest proste, szybkie i możliwe z każdego miejsca na świecie – mówi Przemysław Płudowski, dyrektor sprzedaży produktów elektronicznych firmy BillBird SA.

Aby umożliwić dokonywanie mobilnych płatności niezbędna jest współpraca wielu podmiotów tj. organizacji płatniczej w tym przypadku MasterCard, integratora płatności, agenta rozliczeniowego oraz banku wydawcy karty. To właśnie wraz z nimi BillBird S.A. udostępni aplikację na urządzenia mobilne, za pomocą której będzie można nie tylko opłacić rachunki, ale również sprawdzić historię wykonanych operacji,  kupić bilet komunikacji miejskiej lub zapłacić za parkowanie. Do płatności można wykorzystać zarówno kartę debetową, jak i kredytową. Mobilne opłacanie rachunków za pośrednictwem aplikacji będzie wygodne i bezpieczne. – Firma BillBird S.A. posiada certyfikat potwierdzający zgodność Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji z normą ISO/IEC 27001. Z kolei nasz partner – MasterCard – jest współtwórcą standardów w zakresie bezpieczeństwa realizowanych operacji bezgotówkowych. Nowe rozwiązanie będzie zgodne z normą PCI DSS.

BillBird SA udostępni rozwiązania technologiczne pozwalające rozpoznać kod kreskowy znajdujący się na rachunku przy użyciu telefonu komórkowego oraz przekaże środki na wskazane konto wystawcy – mówi Przemysław Płudowski.

Źródło: BillBird