Nowe inicjatywy ogłoszone na Światowym Kongresie Handlu Detalicznego przybliżają konsumentom w całej Europie i na Bliskim Wschodzie walkę z głodem na świecie.
Największe sieci detaliczne na Bliskim Wschodzie: Lulu Hypermarket oraz Auchan Italyzostały partnerami kampanii MasterCard, wspierającej gromadzenie środków na rzecz Światowego Programu Żywnościowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (WFP). Za pośrednictwem swojej sieci, narzędzi i wiedzy marketingowej MasterCard umożliwia przedsiębiorstwom i konsumentom podejmowanie wspólnych działań na rzecz walki z głodem na świecie. Kampania upraszcza proces przekazywania datków na rzecz WFP zarówno detalistom jak i konsumentom.
Chcieliśmy nagłośnić współpracę sieci detalicznych, które zostały partnerami MasterCard. Mamy nadzieję, że usprawni to przekazywanie datków na rzecz WFP oraz umożliwi konsumentom wsparcie programu charytatywnego podczas wykonywania codziennych czynności. „Program pozwala pomagać innym w trakcie robienia zakupów. To niezwykle praktyczny sposób wsparcia WFP w walce z głodem na świecie” – powiedziała Ann Cairns, Prezes ds. Rynków Międzynarodowych MasterCard. Firma MasterCard przekazała ponad 1,4 miliona posiłków na rzecz WFP poprzez podobne programy partnerskie w Niemczech, Polsce, Szwecji i Holandii.
Lulu Hypermarket, sieć posiadająca 45 sklepów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zgodziła się na udział w narodowej kampanii z MasterCard i WFP, mającej na celu zebranie datków na posiłki w szkołach dla dzieci w Afryce. Kampania ta przyczyni się do przekazania przez MasterCard 1 USD za każdym razem, gdy ktoś kupi kubek Lulu z logo Światowego Programu Żywnościowego, płacąc za niego kartą MasterCard. Kampania rozpoczynająca się w październiku ma również zachęcić klientów do codziennego przekazywania datków na rzecz WFP bezpośrednio w internecie.
MasterCard uruchamia również nową kampanię charytatywną dla kart zbliżeniowych w hipermarketach Auchan Italy znajdujących się w regionie Lombardii. Za każdy rachunek zapłacony przez klienta kartą zbliżeniową MasterCard lub Maestro, MasterCard ufunduje na rzecz WFP jeden posiłek szkolny dla dziecka w Afryce.
„Konsumenci doceniają firmy, które wspierają inicjatywy ważne dla świata. Poprzez takie programy partnerskie po raz kolejny możemy pokazać, że misja WFP może być realizowana dzięki sieciom detalicznym i osobom robiącym zakupy” – powiedziała Ann Cairns, Prezes ds. Rynków Międzynarodowych MasterCard. „Dzięki możliwości przekazania datku w miejscu płatności, jesteśmy w stanie włączyć naszych obecnych partnerów do promowania innowacyjnych i ogólnodostępnych metod zbierania funduszy w ramach wsparcia WFP. Dla MasterCard jest to świetna okazja żeby zaangażować dotychczasowych partnerów i konsumentów do działania na rzecz wspólnego celu, jakim jest świat bez głodu.”
MasterCard