MasterCard uruchamia usługi PayPass Wallet

Firma MasterCard ogłosiła dzisiaj uruchomienie usług PayPass Wallet, stanowiących nową, globalną ofertę skierowaną do banków, sprzedawców oraz partnerów biznesowych. Dzięki niej ich klienci będą mogli dokonywać szybszych, łatwiejszych i bezpiecznych zakupów w sklepach lub serwisach internetowych, poprzez zwykłe kliknięcie myszką, dotknięcie ekranu tabletu lub wyświetlacza smartfonu.

Usługi PayPass Wallet składają się z trzech elementów: PayPass Acceptance Network (PayPass Online i PayPass Contactless), PayPass Wallet oraz PayPass API. Usługi te umożliwiają sprawne robienie zakupów, niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób są dokonywane. W ich skład wchodzi również pakiet usług „portfela elektronicznego” i narzędzi programistycznych, ułatwiających połączenie innych portfeli z siecią akceptacji PayPass Online.

Jednymi z pierwszych partnerów detalicznych, którzy umieszczą na swoich serwisach internetowych przycisk PayPass Online, będą firmy American Airlines oraz Barnes & Noble, przy czym American Airlines dodatkowo wprowadzi usługę PayPass Wallet do swojej aplikacji mobilnej.

– Klienci chcą sami decydować o tym kiedy, w jaki sposób i gdzie będą płacić za kupowane towary. Sprzedawcy chcą być bardziej elastyczni w zakresie przyjmowania płatności realizowanych drogą cyfrową tak, aby jak najwięcej osób odwiedzających ich sklepy – zarówno te fizyczne, jak i te internetowe – stało się ich faktycznymi klientami – powiedział Ed McLaughlin, szef działu nowych płatności w firmie MasterCard. – Zdajemy sobie sprawę, że w przypadku płatności nie istnieje coś takiego jak uniwersalny portfel. Usługi PayPass Wallet ułatwiają robienie zakupów, oferując jednocześnie większą elastyczność sprzedawcom, bankom i klientom – dodaje.

W skład usług PayPass Wallet wchodzą:

Firma MasterCard udostępni usługi PayPass Wallet swoim partnerom w trzecim kwartale 2012 r., początkowo w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii oraz Australii, a następnie również w innych krajach. Z czasem usługi PayPass Wallet zostaną rozszerzone na wszystkie punkty handlowe, tak aby umożliwić kompleksową obsługę zakupów dokonywanych przez klientów, dostarczając jednocześnie wiele usług dodatkowych, takich jak: szybka informacja na temat stanu rachunku przed dokonaniem zakupu, kontrola nad wydawanymi pieniędzmi i przesyłane na bieżąco komunikaty; informacje na temat ofert skierowanych do danego klienta, zniżek i rozszerzonych programów lojalnościowych.

– Jednym z naszych nadrzędnych celów w American Airlines jest zapewnienie naszym klientom większej elastyczności i funkcjonalności ich urządzeń przenośnych – powiedział Richard Elieson, dyrektor zarządzający w dziale Marketingu Interaktywnego American Airlines. – Dzięki zintegrowaniu technologii PayPass z naszą aplikacją mobilną transakcje płatnicze stały się szybkie i proste. Zapewniają taki poziom bezpieczeństwa, jakiego można oczekiwać od marki, takiej jak MasterCard.

– Dziś, gdy większość Amerykanów posiada smartfony i gdy skala ich wykorzystania gwałtownie rośnie, klienci znajdują się w newralgicznym położeniu – twierdzi Marc Parrish, wicedyrektor działu marketingu utrzymania i lojalności klientów w Barnes & Noble.com. – Technologia, która umożliwia klientom dokonywanie płatności mobilnych w punktach sprzedaży detalicznej, już w tej chwili przyczyniła się do zmian w funkcjonowaniu rynku, a firma Barnes & Noble ma zaszczyt być jednym z liderów tych zmian.

Do największych firm handlowych, instytucji finansowych oraz partnerów technologicznych współpracujących z MasterCard przy wdrażaniu usług PayPass Wallet należą:

We wtorek 8 maja o godzinie 8:30 czasu wschodniego odbędzie się telekonferencja przeznaczona dla inwestorów, zorganizowana przez firmę MasterCard, podczas której komunikat ten zostanie omówiony przez szefa działu nowych płatności, Eda McLaughlina. Konferencja będzie dostępna pod numerami 866-202-4683 (dla połączeń ze Stanów Zjednoczonych) i 617-213-8846 (dla połączeń spoza Stanów Zjednoczonych), a kod telekonferencji to 26280608. Nagranie telekonferencji będzie dostępne do odsłuchania przez tydzień po jej zakończeniu. Nagranie będzie dostępne pod numerami 888-286-8010 (dla połączeń ze Stanów Zjednoczonych) i 617-801-6888 (dla połączeń spoza Stanów Zjednoczonych), a kod nagrania to 50876454.

Telekonferencja, jej nagranie oraz materiały dodatkowe będą również dostępne w sekcji Relacji Inwestorskich na stronie internetowej firmy: www.mastercard.com.

Źródło: Weber Shandwick