Największa krajowa branżowa organizacja e-biznesu aktywnie rośnie, tym razem z Mastercard. Ten lider światowych technologii płatniczych właśnie dołączył do Izby Gospodarki Elektronicznej. Obustronne korzyści mogą z pewnością wpłynąć na decyzje kolejnych firm, które z powodzeniem będą wykorzystywać możliwości, jakie daje członkostwo w e-Izbie.
Mastercard należy do światowej czołówki firm w branży płatniczej. Odgrywa też znaczącą rolę w transakcjach e-commerce na całym świecie. Nie może być inaczej – dzięki obecności w 210 krajach i terytoriach na świecie, Mastercard łączy kupujących, sprzedających i instytucje finansowe, w celu zapewnienia wygodnych i bezpiecznych transakcji online.
Pozycję e-Izby na gospodarczej mapie Polski ugruntowało X-lecie działalności, wypadające w tym roku. Największa organizacja reprezentująca interesy gospodarcze całego sektora e-commerce, w tym szczególnie firm zrzeszonych, swoją siłę opiera na kojarzeniu biznesowym. Liderzy i liderki sektora nawiązują trwałe relacje. Izba prowadzi też autorskie badania rynku, wydaje raporty oraz poradniki, na różne sposoby wspiera każdą organizację, która dołącza do jej struktury.
Handel elektroniczny gwałtownie rozwinął się w ostatnich latach i stał się kluczowym elementem światowej gospodarki. Np. w ciągu dekady odsetek polskich internautów kupujących w sieci wzrósł z 45 proc. do 87 proc, czyli omalże dwukrotnie. Mastercard odegrał znaczącą rolę w globalnym rozwoju e-handlu z racji technologicznych możliwości i zasięgu. Podobnie, e-Izba odgrywa znaczącą rolę w rozwoju krajowej branży e-commerce, reprezentując także naszą cyfrową gospodarkę na forum UE. Ten alians wydawał się więc oczywisty.
– Chcemy dzielić się z sektorem e-commerce wiedzą oraz doświadczeniem we wdrażaniu bezpiecznych rozwiązań płatniczych, opartych na nowoczesnych technologiach, tj.: Card-on-File, czy Click to Pay, dodając swój wkład w rozwój tego kanału sprzedaży. E-Izba zrzesza firmy, które – jak Mastercard – posiadają zasoby, aby w sposób odpowiedzialny i przyjazny konsumentom budować standardy w e-commerce. Cieszymy, że możemy dołączyć do tego zaszczytnego grona – mówi Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe
96 proc. Polek i Polaków rozważa korzystanie z innowacyjnych metod płatnościw najbliższej przyszłości. Badanie „Mastercard New Payment Index 2022” potwierdza więc profil polskiego konsumenta, który jest otwarty na nowości. Przy czym, dba o bezpieczeństwo całego procesu zakupów i je same chce mieć szybko u siebie. Aby to zorganizować, ekosystem e-commerce musi ze sobą ściśle współpracować, co też przekłada się na udział sektorowy firm w e-Izbie.
– Naszą społeczność tworzą sprzedawcy detaliczni (B2C), platformy e-commerce (B2C, C2C, B2B), rozwiązania IT dla e-commerce, e-usługi, treści cyfrowe, logistyka i dystrybucja, oraz oczywiście płatności on-line. Tworzymy najlepszy w całym kraju networking biznesowy i know-how przede wszystkim zaś jesteśmy silną i skuteczną organizacją działająca na rzecz poprawy ram legislacyjnych dla branży handlu elektronicznego – czego bezpośrednim dowodem jest przyjęcie do e-Izby tak znaczącej organizacji, jaką jest Mastercard – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby
Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom sieci Mastercard, usługi i rozwiązania firmy pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu na całym świecie wykorzystać w pełni swój potencjał. Jeśli e-handel będzie miał 22-procentowy udział w całej sprzedaży w skali globalnej do końca tego roku, a polscy przedsiębiorcy mają coraz większe ambicje znaleźć się ze swoimi produktami i usługami zagranicą, e-Izba wraz z nowym partnerem i członkiem podsuwa dalsze możliwości cross-border e-commerce. Ambitny biznes może to wykorzystać.
Izba Gospodarki Elektronicznej zaprasza całe spectrum firm e-commerce i otoczenia biznesowego do współpracy. Jest sprawdzonym i wpływowym reprezentantem tego biznesu w Polsce. Na pewno stempel członkowski e-Izby wyróżnia każdą firmę na rynku – niezależnie od wielkości i profilu.
– Jesteśmy otwarci na budowanie jeszcze większych zasięgów działalności w związku z tym zapraszamy firmy do zrzeszania się w naszej organizacji pełnej ekspresji i inspiracji. Zapraszamy do współpracy! – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby
Źródło: e-Izba