MasterCard wprowadza MasterPass – przyszłość płatności elektronicznych

MasterPass to udoskonalona metoda płatności, dzięki której zakupy w sklepach tradycyjnych i w Internecie staną się jeszcze łatwiejsze.


Master Card przedstawił dziś na odbywającym się w Barcelonie Kongresie Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) MasterPass – przyszłość płatności elektronicznych. MasterPass to usługa elektroniczna, dzięki której klienci korzystający z dowolnej karty płatniczej lub aktywowanego urządzenia jeszcze łatwiej mogą dokonywać zakupów w Internecie, sklepie lub w innym miejscu – teraz wymaga to tylko kliknięcia, stuknięcia lub dotknięcia.

„Każde urządzenie staje się narzędziem do zakupów”, mówi Ed McLaughlin, szef nowych płatności w MasterCard. „MasterPass łączy wszystkie metody płatności, od tradycyjnych kart plastikowych po elektroniczne portfele, dając klientom możliwość płacenia w dowolnym miejscu i upraszczając cały proces”.

MasterPass to efekt ewolucji usług PayPass Wallet wprowadzonych wiosną 2012 roku i testowanych przez wybranych sprzedawców oraz wydawców. W pierwszej kolejności z usługi będą mogli korzystać klienci w Australii i Kanadzie (pod koniec marca), a w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii odpowiednio wiosną i latem. Ponadto w 2013 roku dostępność MasterPass zostanie rozszerzona na inne rynki na całym świecie, m.in. Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Hiszpanię, Holandię, Singapur, Szwecję i Włochy.

Pakiet usług MasterPass obejmuje:

„Najskuteczniejszy produkt płatniczy nowej generacji obejmie swoim zasięgiem szerszy zakres interesariuszy, umożliwiając im kształtowanie doświadczeń użytkownika zgodnie ze swoimi potrzebami biznesowymi i stale zmieniającą się dynamiką branży. MasterPass odpowiada tym samym na typowe dla współczesności pragnienie uniwersalności, jednocześnie wykorzystując potencjał, jaki może zaoferować tylko sieć globalna”, stwierdziła Patricia Hewitt, dyrektor departamentu kart debetowych, Mercator Advisory Group.

Sprzedawcy i instytucje finansowe wspierające wdrożenie usług MasterPass

Od momentu wprowadzenia usługi PayPass Wallet w maju 2012 roku sprzedawcy i instytucje finansowe konsekwentnie wspierają firmę MasterCard w realizowanej przez nią strategii w obszarze płatności elektronicznych. W dniu publikacji tej informacji, grono sprzedawców, wydawców i partnerów współpracujących z MasterCard przy wdrożeniu usługi MasterPass, obejmuje następujące podmioty:

Wypowiedzi partnerów:

/ MasterCard Worldwide