Na platformie Mastercard Developers wprowadzono nowe interfejsy API, które instytucjom finansowym, detalistom i dostawcom IT otwierają dostęp do technologii Mastercard. Dzięki temu partnerzy firmy mogą oferować cyfrowe płatności na nowych platformach, a cały ekosystem biznesowy może sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na spójne, niezawodne i bezpieczne usługi w handlu.
Za pośrednictwem swojej otwartej platformy interfejsów API, Mastercard zapewnia dostęp do ponad 40 zastrzeżonych produktów i usług w dziedzinie płatności, danych i bezpieczeństwa, które można łatwo zintegrować z innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi.
W USA działają chatboty takich marek jak Subway i FreshDirect umożliwiające płatności przez komunikator Facebook Messenger za pomocą interfejsu API Masterpass Chatbot. Z kolei firmy Uber i Lyft ułatwiają amerykańskim kierowcom odbieranie wynagrodzeń w czasie zbliżonym do rzeczywistego za pomocą funkcji wynagrodzeń na żądanie wykorzystującej interfejsy Mastercard Send. Brytyjska sieć gastropubów Youngs Pubs stosuje natomiast Qkr! z portfelem Masterpass, aby umożliwić gościom płacenie za posiłki oraz otwieranie rachunku i dzielenie go na kilka osób bez konieczności czekania na kelnera.
Najnowsze rozwiązania dostępne na platformie Mastercard Developers mają szeroki zakres zastosowań – od pomagania przedsiębiorstwom w zdobywaniu informacji o wydajności w epoce internetu rzeczy (IoT), po cyfryzację zakupów i zarządzania finansami przez konsumentów. Mastercard uzupełnił również kategorię interfejsów API New & Experimental (nowe, ukierunkowane na doświadczenia), umożliwiając partnerom testowanie najnowszych technologii i aplikacji.
„Ułatwiamy naszym partnerom tworzenie rozwiązań, które zapewniają lepsze doświadczenie klienta w zakresie płatności. Dzięki temu nie muszą zaczynać pracy programistycznej od zera. Zapewniając im dostęp do narzędzi potrzebnych do badania i tworzenia nowych technologii, możemy szybciej skalować nasze rozwiązania” – powiedział Oran Cummins, wiceprezes Mastercard ds. interfejsów API.
Najnowsze interfejsy API dają dostęp do rozwiązań umożliwiających m.in.:
- Rozpoczęcie testowania technologii chatbotów i prowadzenie przez partnerów własnych usług wielokanałowej, cyfrowej sprzedaży na bazie platformy Masterpass Chatbot;
- Przyjmowanie płatności bezgotówkowych ze smartfona klienta poprzez proste zaskanowanie kodu Masterpass QR w punkcie sprzedaży akceptującym kody Masterpass QR;
- Zapewnienie posiadaczom kart płatniczych możliwości zarządzania wydatkami poprzez ustanowienie zasad odrzucania transakcji i powiadamiania o transakcjach za pomocą mechanizmów kontroli wydatkówi alertów dotyczących wydatków;
- przyspieszenie obsługi w restauracjach i sklepach detalicznych za pomocą aplikacji Qkr! with Masterpass umożliwiającej wcześniejsze zamawianie produktów i dokonywanie płatności.
Więcej informacji o programie Mastercard Developers jest dostępnych na stronie developer.mastercard.com.