MasterCard wspiera rozwój biznesu w sieci

Z myślą o tych firmach organizacja płatnicza MasterCard oferuje, w ramach programu Working in Europe, szereg produktów i usług zawartych w pakiecie Business Exclusives, a zwłaszcza oprogramowanie antywirusowe Virus Protection Plan, opracowane przez firmę BitDefender. Posiadacze kart MasterCard BusinessCard® mogą ściągnąć sobie to oprogramowanie nieodpłatnie poprzez stronę internetową http://www.bitdefender.com/mastercardvirusprotection/bank. W programie Working in Europe biorą udział wszystkie banki, które oferują karty MasterCard BusinessCard®, w tym największe: PKO Bank Polski, Bank Pekao S.A. i Bank BPH.

Pakiet Business Exclusives, który poszczególne banki mogą oferować użytkownikom biznesowych kart systemu MasterCard, zawiera także dodatkowo Mały Przewodnik Po Funduszach Dla Małych Przedsiębiorstw oraz program rabatowy na sprzęt i artykuły biurowe, usługi hotelowe, usługi kurierskie, usługi doradców prawnych, podatkowych i księgowych za pośrednictwem Internetu.

Z badania „Market study – Poland” wynika, że co trzeci badany przedsiębiorca, mający dostęp do Internetu, robił w sieci zakupy na potrzeby firmy, a 35% respondentów korzystało z bankowości elektronicznej. Produktami najczęściej kupowanymi w Internecie przez małe i średnie firmy były materiały biurowe, różnego rodzaju periodyki i publikacje fachowe oraz sprzęt i oprogramowanie komputerowe. Płatności za zakupy internetowe regulowane były zwykle drogą elektroniczną – poprzez przelew bankowy lub płatności z użyciem kart płatniczych.

Raport „Market study – Poland” powstał w 2004 r., w oparciu o 300 wywiadów bezpośrednich i telefonicznych przeprowadzonych w małych przedsiębiorstwach w: Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie i Łodzi. Wszystkie badane przedsiębiorstwa zatrudniały nie więcej niż 50 pracowników, działały co najmniej 2 lata, a ich przychody zamykały się w przedziale od 93 000 do 9 300 000 Euro. Połowę respondentów stanowili użytkownicy kart firmowych, a połowę przedsiębiorcy, którzy nie posiadają biznesowych kart płatniczych, ale nie mają nic przeciwko zmianie tego stanu rzeczy. Badanie przeprowadziły biura Research International w Stanach Zjednoczonych i Pentor w Polsce.