MasterCard wspiera rozwój płatności zbliżeniowych

Organizacja MasterCard od wielu lat wspomaga swoich partnerów biznesowych i angażuje się w liczne projekty związane z propagowaniem płatności bezgotówkowych w Polsce. Jednym z najważniejszych projektów związanych z rozbudową sieci akceptacji kart zbliżeniowych w technologii MasterCard® PayPass™ jest trwająca od wiosny 2010 roku współpraca z Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności.

Jak wynika z raportu opublikowanego przez MasterCard Europe na koniec czwartego  kwartału 2010 roku na całym świecie w obiegu było ponad 88 milionów kart i urządzeń PayPass™ akceptowanych w ponad 276 000 punktów sprzedaży. MasterCard oferując swoim partnerom biznesowym i użytkownikom kart możliwość dokonywania transakcji w sposób prosty, szybki i bezpieczny ma istotny  wpływ, na to jakimi metodami klienci dokonują transakcji.

„Dzięki naszej wiedzy i środkom współpracujący z nami agenci rozliczeniowi mogą oferować sieciom handlowo – usługowym innowacyjne rozwiązania i nowoczesny sprzęt, dzięki czemu sieć akceptacji płatności zbliżeniowych systematycznie wzrasta. Od stycznia ubiegłego roku PeP zbudował od podstaw nowoczesną sieć obejmującą 6 tysięcy urządzeń do akceptacji kart, z których już ponad połowa posiada nowoczesny PIN – pad ze zintegrowanym czytnikiem umożliwiającym akceptację płatności kartami zbliżeniowymi”. Od początku tego roku wszystkie urządzenie rozstawiane przez PeP będą posiadały zintegrowany w PIN-padzie czytnik do akceptacji kart zbliżeniowych w technologii PayPass, cieszymy się, że MasterCard ma w tym swój udział” –  podkreśla Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji Polskiego Oddziału MasterCard Europe.

Kartami MasterCard PayPass i Maestro® PayPass™ można zbliżeniowo płacić m.in. w placówkach należących do sieci Empik, Smyk, coffeeheaven, Żabka i Fresh Market, McDonalds, w salonach telefonicznych ERA GSM, w sklepach komputerowych Sferis, w salonikach Kolportera, biletomatach w Warszawie oraz Worcławiu w księgarniach Matras, w perfumeriach Douglas, w sklepach sieci Venezia i Kakadu czy na stacjach paliw Shell jak również w sieci kin Cinema City i Multikino. W 2010 roku karty w technologii MasterCard PayPass były także oficjalnym środkiem płatniczym podczas 7 festiwali muzycznych i filmowych. Są one również akceptowane na wybranych stadionach sportowych Ekstraklasy.

MasterCard PayPass to funkcjonalność, która może być dołączona zarówno do kart kredytowych, debetowych, jaki i przedpłaconych oraz do innych nośników takich jak: zegarki, breloczki czy też naklejki, a przez to jest dostępna dla szerokiego grona użytkowników kart. W tej chwili karty wyposażone w tę technologię wydają banki: Pekao SA, BZ WBK, ING Bank Śląski, Alior Bank, mBank, Multibank, Citi Handlowy, Deutsche Bank, InvestBank, Millennium, Polbank, Inteligo, Raiffeisen Bank,
GETIN Bank, BNP Paribas Fortis, GBW a kolejne pracują nad ich wdrożeniem.

Informacje na temat technologii MasterCard PayPass oraz sieci jej akceptacji można znaleźć na stronie internetowej www.paypass.pl

Źródło: MasterCard