Dzięki wspieranemu przez MasterCard Projektowi JA Titan, 18 tysięcy polskich nastolatków już w kwietniu zdobędzie pierwsze szlify w trudnym świecie światowego biznesu. Ci, którzy poradzą sobie najlepiej, wystartują w europejskim i globalnym etapie konkursu, który uczy jak zarządzać globalną firmą.
Z badania zleconego przez MasterCard w połowie zeszłego roku jasno wynika, że zdecydowana większość Polaków deklaruje, że porusza ze swoimi dziećmi tematykę dotyczącą zarządzania pieniędzmi. Rozmowy skupiają się jednak przeważnie wokół gotówki. Dlatego tylko co czwarte polskie dziecko umie korzystać z karty chipowej i magnetycznej, a jedynie co dziesiąte ze zbliżeniowej. Nie mówiąc o planowaniu wydatków i zarządzaniu własnym budżetem. Tymczasem edukacja finansowa i ekonomiczna z prawdziwego zdarzenia powinna zacząć się jak najwcześniej, i dotyczyć jak największej ilości obszarów, takich jak m.in. przygotowanie młodych ludzi bycia konsumentem, pracownikiem, czy przedsiębiorcą, a także kształtować postawy przedsiębiorczości, kreatywności i odpowiedzialności za dokonywane wybory.
Dlatego już po raz dziewiętnasty Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości przy wsparciu polskiego oddziału MasterCard Europe organizuje w Polsce Junior Achievement Titan Competition – wyjątkowy konkurs, który za pośrednictwem symulacji komputerowej uczy polskich nastolatków zarządzania globalną firmą. Od 10 lat w organizację tego wydarzenia zaangażowana jest firma MasterCard, która przeznaczyła już prawie 2 mln dolarów na wsparcie lokalnych i regionalnych etapów konkursu w różnych częściach świata oraz etapu centralnego – The Global Titan Challenge.
„To wspaniałe, że możemy wspierać tak wartościowy projekt, jak JA Titan. Inwestując w edukację, przyczyniamy się do rozwoju naszego społeczeństwa. Kształcąc młodych ludzi w dziedzinie finansów i ekonomii, dajemy im narzędzia, które pozwalają sprawnie poruszać się w dzisiejszym świecie” – mówi Katarzyna Wojda zarządzająca projektem z ramienia polskiego oddziału MasterCard.
Źródło: MasterCard