MasterCard zmienia program Rewards na Priceless Specials. Punkty dostaniecie tylko za wybrane transakcje

Z początkiem sierpnia organizacja MasterCard zmieni swój flagowy program lojalnościowy Rewards na program Priceless Specials. Oprócz nazwy zmieni się też sposób naliczania punktów.

Kiedy organizacja Visa wprowadziła swój nowy program lojalnościowy Visa Oferty, pisałem że MasterCard też nie zamierza zasypiać gruszek w popiele i szykuje nowości w programie Rewards. Firma uchyliła właśnie rąbka tajemnicy i poinformowała użytkowników o planowanych zmianach. Na razie niestety nie jestem w stanie ocenić, czy program będzie korzystniejszy dla użytkowników, ale są przesłanki świadczące o tym, że posiadacze kart World mogą nie być zadowoleni.

MasterCard

W sierpniu w miejsce programu Rewards pojawi się program Priceless Specials. Sama nazwa to jednak kwestia drugorzędna. O wiele ważniejsze jest to, że zmieni się sposób naliczania punktów. Obecnie premiowane są wszystkie transakcje bezgotówkowe. Za płatności kartą klient dostaje punkty, a punkty te wymienia później na nagrody z katalogu. W programie Priceless Specials premiowane punktami będą transakcje tylko u partnerów programu, czyli sklepów, które podpisały z organizacją umowę. 

Niestety na tę chwilę MasterCard nie podaje jakie są to sklepy. Obiecuje natomiast, że „dzięki ofertom specjalnym zbieranie punktów będzie szybsze i łatwiejsze.” Pozostaje nam zatem czekać do sierpnia na listę punktów biorących udział w programie. Niestety dla wielu beneficjentów MasterCard Rewards może to być istotne pogorszenie warunków zabawy. Zostaną bowiem skazani na zakupy w określonych markach, z których być może nie korzystają na co dzień.

Pozytywną informacją jest natomiast to, że program Priceless Specials skierowany jest do posiadaczy wszystkich kart z logo MasterCard lub Maestro, a nie tylko kart MasterCard World, jak miało to miejsce w przypadku programu Rewards. Punkty zebrane w ramach obecnego programu przejdą do Priceless Specials.

Konkurencyjny program Visa Oferty działa na rynku już od listopada ubiegłego roku. Tu mechanizm premiowania użytkowników kart Visa jest nieco inny. Użytkownicy muszą najpierw zarejestrować kartę, a następnie na stronie internetowej lub w aplikacji wybrać zniżkę, z której chcą skorzystać. Visa zapewniała, że zniżki te będą spersonalizowane, bo system bazując na zwyczajach zakupowych klienta będzie dostarczał dedykowane oferty.

Osobiście trochę się na tych obietnicach zawiodłem. Na co dzień płacę Visą w różnych punktach, ale dostaję w kółko ofertę zniżki na zakupy w supermarketach Carrefour (gdzie nie robię zakupów), na Telepizzę (gdzie nie kupuję pizzy) czy bilety LOT (raczej korzystam z PKP). Jeśli taką drugą pójdzie MC, to nie spodziewałbym się rewelacji w programie Priceless Specials.

Dziś chyba już dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że kolejna firma wprowadza ograniczenia w programie bonusowym. Jest to efekt obniżek opłat interchange, z których finansowane były karciane bonusy. Do banków i organizacji płatniczych płynie mniejszy strumień pieniędzy, więc tną bonusy i wprowadzają ograniczenia. Jeszcze przed dwoma laty programy typu moneyback miało kilkadziesiąt banków, dziś oferują je tylko nieliczni.