Masterlease nadal liderem FSL

Raport Instytutu dotyczy pierwszego kwartału bieżącego roku. Z dokumentu wynika, że rynek wynajmu długoterminowego nadal rozwija się dynamicznie, a jego wartość w porównaniu z czerwcem 2005 roku zwiększyła się o ponad 50 mln złotych (obecnie wynosi ok. 840 mln zł rocznie).

Pierwszy kwartał nie przyniósł zmian w pierwszej trójce firm oferujących usługi full service leasing. Liderem nadal pozostaje Masterlease Polska, ale jego przewaga nad konkurentami ciągle wzrasta. Firma posiada obecnie 14,5% udziału w polskim rynku FSL.

Na koniec 2005 roku Masterlease posiadał 1279 klientów. Obecnie, firma może pochwalić się już 1526 klientami. 19% – procentowy wzrost w portfelu klientów odbił się również na wielkości obsługiwanej floty. Na koniec kwietnia Masterlease finansował i zarządzał flotą 7045 samochodów.

W pierwszym kwartale nasza flota powiększyła się o kolejne 528 aut obsługiwanych w usłudze full service leasing. Duży wpływ na ten sukces miał kontrakt na kilkaset pojazdów, jaki Masterlease zawarł z Polską Telefonią Cyfrową, operatorem sieci Era i Heyah. Podpisana przez nas umowa ramowa pozwala nam ciągle rozszerzać współpracę, dlatego liczymy, że do końca roku nasza flota powiększy się jeszcze bardziej – mówi Konrad Karpowicz, dyrektor departamentu handlowego Masterlease Polska.

Według danych Instytutu, na koniec marca 2006 roku polskie firmy CFM obsługiwały flotę 60 441 pojazdów. 78% aut podlegało usługom full service, a 22% samemu zarządzaniu.

Utrzymanie pozycji lidera na rynku full service leasing to nie jedyny sukces Masterlease w ostatnich dniach. Firma znalazła się również na prestiżowej liście 500 największych polskich przedsiębiorstw handlowo – usługowych. W rankingu Home&Market spółka uplasowała się na 299 miejscu.