W dniu 24 lutego 2005 r. MillwardBrown SMG/KRC – instytut badawczy należący do międzynarodowej sieci badawczej, odkupił po 10% udziałów od firm: AMS i Clear Channel Poland. Obecnie struktura udziałów w spółce PBO przedstawia się następująco: AMS posiada 41 % udziałów, Clear Channel Poland 39%, a Cavendisch Square Holding – właściciel Millward Brown SMG/KRC – 20 %.
Spółka Polskie Badania Outdooru została założona 23 lutego 2004 roku przez dwie czołowe firmy działające na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce: AMS S.A. i Clear Channel Poland.
Celem PBO jest dostarczenie wiarygodnych danych i stworzenie w Polsce jednolitego standardu badań reklamy zewnętrznej dla rynku reklamowego.
„Przynależność do spółki PBO, to instytucjonalizacja naszej wieloletniej pozytywnej relacji z rynkiem reklamy zewnętrznej w Polsce, a jednocześnie rozpoczęcie nowego etapu współtworzenia standardu badań tego medium. Jestem przekonany, że wzajemne wsparcie naszego instytutu i pozostałych udziałowców spółki PBO gwarantuje powodzenie tego przedsięwzięcia”. – mówi Krzysztof Kruszewski Dyrektor Generalny MillwardBrown SMG/KRC.
Przynależność do PBO daje MillwardBrown SMG/KRC możliwość odegrania znaczącej roli w tworzeniu standardu badań outdooru w stopniu większym, niż ma to miejsce w przypadku jedynie wykonawcy badania.
O przystąpieniu MillwardBrown SMG/KRC do spółki PBO zdecydowała specyfika rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Instytut od wielu lat jest zaangażowany w stworzenie takiego sposobu pomiaru reklamy zewnętrznej, który dostarczając danych w pełni porównywalnych z pochodzącymi z badań innych mediów, jednocześnie uwzględniałby specyfikę outdooru. Przystąpienie MB SMG/KRC do spółki, to wspólna decyzja instytutu badawczego, AMS i Clear Channel. Firmy chcą w ten sposób wspólnie wziąć na siebie odpowiedzialność za rozwój i sukces przedsięwzięcia, jakim jest tworzenie standardu badawczego dla reklamy zewnętrznej w Polsce.