Internauci biorący udział w głosowaniu Złoty Bankier uznali, że najlepszym bankowym spotem jest reklama kampanii społecznej „Nie robisz tego w realu, nie rób tego w sieci”. Spot odróżnia się od innych konkurencyjnych produkcji bankowych tym, że nie reklamuje żadnej z usług.
mBank chciał za jego pomocą publicznie zwrócić uwagę na problem bezpieczeństwa klientów korzystających z usług bankowości internetowej. Zadaniem filmu jest skłonienie widza do refleksji na temat ochrony danych osobowych.
Bank w nieco żartobliwej tonacji dosadnie pokazuje, jak zachowują się niektóre osoby po przekroczeniu drzwi do cyfrowego świata. Z jednej strony jest dla nas oczywiste, że nie wolno podawać obcym ludziom na ulicy (w „realu”) swoich danych osobistych, haseł do kont czy adresu zamieszkania. To dane wrażliwe, których ujawnienie może narazić nas na nieprzyjemne konsekwencje. Z drugiej strony, nie dochowujemy należytej staranności, chroniąc te same informacje w internecie. Problem nie jest niestety marginalny, co potwierdzają dane policji — z roku na rok rośnie liczba przypadków cyberoszustw. „Nie robisz tego w realu, nie rób tego w sieci” — ostrzega mBank w spocie, który zdobył największą ilość głosów i najbardziej przypadł do gustu internautom.
Internautom spodobał się także spot ING Banku Śląskiego, który w żartobliwy sposób zachęca do oszczędzania. Tradycyjnie w reklamie wystąpił lubiany przez Polaków Marek Kondrat. Tym razem przekonuje, że kto oszczędza, tego stać na niezależność. I nie musi nosić sweterka od babci. Internauci wysoko ocenili także spot Banku Zachodniego WBK. W reklamie bank promuje swoją aplikację mobilną, a gwiazdą, która tym razem wystąpiła w spocie banku, jest muzyk Mezo. W tegorocznej edycji konkursu swoje produkcje zgłosiło 12 banków.
Wojciech Boczoń