mBank i Multibank wprowadzają pierwszy produkt po ogłoszeniu strategii „jednego banku”

Detal BRE Banku wchodzi na rynek z pierwszym produktem po ogłoszeniu strategii „jednego banku”. Wprowadza do oferty dwa rodzaje kart kredytowych z programem lojalnościowym Miles & More – podstawową i prestiżową. Bank daje w ten sposób sygnał, że po połączeniu, zamożni nadal stanowić będą istotną grupę klientów. Już teraz mBank i MultiBank obsługują blisko pół miliona takich osób. Jednocześnie bank podkreśla swoją koncentrację na klientach transakcyjnych.

Zamożni stanowią ok. 15 proc. wszystkich klientów mBanku i MultiBanku. Oznacza to, że oba banki obsługują obecnie blisko co czwartego affluenta w Polsce.

– Dotychczas koncentracja na zamożnych była domeną MultiBanku, stworzonego z myślą o tej właśnie grupie klientów. Teraz, w ramach strategii jednego banku marki MultiBank i BRE zastąpi wspólna: mBank. Nie oznacza to jednak zmiany charakteru działalności detalu BRE. Bez względu na przyjętą nazwę, zamożni pozostaną strategicznymi klientami banku. Z myślą o nich wprowadzona została karta kredytowa MasterCard Miles & More Premium – wyjaśnia Dariusz Solski, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych w mBanku i MultiBanku. – Jednocześnie bank nie zapomina też o aktywnych użytkownikach kart – stanowiących potencjalną grupę odbiorców karty Miles & More w wersji podstawowej. Również ta grupa klientów już w pierwszym roku po przystąpieniu do programu będzie mogła skorzystać z darmowego lotu na trasach europejskich (więcej na temat programu w informacjach dodatkowych) – dodaje.


Jak wynika z analiz, w ciągu roku, średnia wartość transakcji kartą kredytową klienta mBanku i MultiBanku wynosi 146 zł i jest porównywalna ze średnim wynikiem na rynku. Ale w rzeczywistości klienci obu banków za pośrednictwem karty wydają znacznie więcej, gdyż korzystają z niej częściej niż przeciętny posiadacz karty w Polsce.   

 

– W ciągu roku statystyczny klient mBanku i MultiBanku płaci kartą 40 razy. Na rynku, jak podaje Narodowy Bank Polski, średnia ta, to natomiast 30 transakcji– wyjaśnia Joanna Materka, naczelnik Wydziału Kart Kredytowych w mBanku i MultiBanku. – Co więcej, wśród klientów obu banków jest blisko 400 tys. osób, które płacąc kartą wydają znacznie więcej niż średnia rynkowa – miesięcznie jest to min. 2 tys. zł – dodaje.


Dlaczego Miles & More?


Współpraca z mBankiem i MultiBankiem ma być nowym otwarciem dla programu Miles & More, którego gospodarzem na terenie Polski jest PLL LOT S.A. W naszym kraju korzysta z niego ok. 500 tys. uczestników, ale tylko 50 tys. z nich posiada kartę kredytową pozwalającą na zbieranie mil.

 

– Dzięki blisko 4-milionowej bazie klientów mBanku i MultiBanku program ma szanse na dalszy dynamiczny rozwój, w związku z tym w ciągu najbliższych trzech lat chcemy zwiększyć liczbę kart kredytowych w programie Miles & More w Polsce do 100 tys. – wyjaśnia Dariusz Solski.  

 

Plany te są realne nie tylko dzięki dużej liczbie potencjalnych odbiorców tego produktu, ale też precyzyjnemu dopasowaniu grupy klientów detalu BRE Banku i programu Miles & More.

 

Około 21 proc. klientów BRE lata prywatnie co najmniej raz w roku. Blisko połowa z tych osób wybiera linie sojuszu Star Alliance, do którego od 2003 roku należy PLL LOT S.A. W obu grupach tożsama jest też między innymi struktura wieku i wykształcenia. Ponad 70 proc. klientów Star Alliance to osoby, które nie ukończyły jeszcze 39 roku życia, 70 proc. ma wyższe wykształcenie, a 25 proc. średnie. Podobny rozkład obserwujemy w grupie aktywnych klientów mBanku i MultiBanku – 60 proc. to osoby poniżej 39 roku życia, a 89 proc. ma min. średnie wykształcenie (63 proc. – wyższe, a 26 proc. – średnie.). 

 

Informacje dodatkowe:


Program Miles & More to największy w Europie program  lojalnościowy pozwalający gromadzić mile i wymieniać je na nagrody – przede wszystkim bilety lotnicze. Program został zapoczątkowany w 1993 roku, a obecnie obejmuje on 46 linii lotniczych z całego świata.

 

Mile gromadzone w programie można zbierać na kilka sposobów:
– płacąc kartą MasterCard Miles & More  za zakupy,
– korzystając z usług oferowanych przez partnerów programu (u ponad 40 przewoźników oraz ok. 220 partnerów),
– uczestnicząc w promocjach detalu BRE (we wrześniu podwójne mile za transakcje zagraniczne),
– wymieniając punkty zdobyte w innych programach, np. PAYBACK, Klub Konesera sieci Alma.

 

mBank i MultiBank wprowadzają dwa rodzaje karty:


– Karta MasterCard Miles & More Premium
Limit na karcie: od 10 do 200 tys. zł
Przelicznik mil: 3 PLN = 1 Mila,
Mile powitalne od banku (dla każdej nowej karty) – 6 tys. mil – to nawet pół biletu (już 10 tys. mil pozwala na przelot do krajów europejskich – patrz kalkulator)
Oprocentowanie: 19%

 

– Karta MasterCard Miles & More
Limit na karcie: od 3 do 100 tys. zł
Przelicznik mil: 5 PLN = 1 mila,
Mile powitalne od banku: 4 tys. mil
Oprocentowanie: 21%

 

Obie karty wydawane są między innymi w ramach uproszczonej procedury on-line (dostępnej zarówno dla obecnych jak i nowych klientów). Cały proces od złożenia wniosku do akceptacji umowy o kartę odbywa się przez internet.  

 

Kalkulator mil w mBanku i MultiBanku: 
Bilet do Wiednia „Okazje milowe” = 10 000 mil  
mile premiowe za zakupy kartą: 2880    
mile premiowe na start: 4000    
mile premiowe z promocji: 3500
łącznie: 10380  mil 

 

Bilet do Rzymu = 30 000 mil 
mile premiowe za zakupy kartą: 17200  
mile premiowe na start:  6000    
mile premiowe z promocji: 6250
premia roczna: 1000     
łącznie: 30450  mil

Źródło: mBank