mBank i MultiBank z nowym systemem przeciw wyłudzeniom

Wdrożony w mBanku i MultiBanku system Hunter identyfikuje podejrzane wnioski kredytowe i dzięki temu zmniejsza ryzyko wyłudzeń. Dzięki większym możliwościom weryfikacji przesyłanych do banku informacji, system pomaga zapobiegać m.in. próbom uzyskania kredytu poprzez podszywanie się pod inną osobę lub kradzież tożsamości.

Odpowiednia architektura systemu umożliwia również zapobieganie innym rodzajom wyłudzeń – także tym, które dzisiaj nie są identyfikowane, jako główne zagrożenia.

Działanie systemu przeciwko wyłudzeniom jest niewidoczne dla klientów, analiza odbywa się bowiem w trakcie składania wniosku kredytowego. Działanie systemu „w tle” możliwe jest, ponieważ został on powiązany z aplikacjami do obsługi wniosków w banku.

– Wykorzystywanie w codziennej pracy systemu antyfraudowego nie obciąża procesu obsługi wniosków kredytowych, np. przez jego skomplikowanie czy wydłużenie. Dzięki temu bank nie tylko jeszcze lepiej radzi sobie z potencjalnymi zagrożeniami, ale utrzymuje również wysoki poziom obsługi klientów – mówi Mariusz Kłusek, dyrektor Biura Kontroli i Prewencji Wyłudzeń w BRE Banku.

Źródło: mBank