mBank jako pierwszy oferuje „życiówkę” w mobile’u

mBank

Ponad 40 proc. polis turystycznych klienci mBanku kupują przez aplikację mobilną. Teraz w ten sam sposób mogą ubezpieczyć mieszkanie, a nawet życie i zdrowie swoje oraz najbliższych. Bank jako pierwszy na rynku daje taką możliwość. Produkt powstał we współpracy z AXA.

mBank od dwóch lat sprzedaje w aplikacji mobilnej polisy turystyczne, a od miesiąca ubezpieczenie chroniące nieruchomość (mieszkanie, dom oraz nieruchomość w trakcie budowy). Teraz dodaje trzecie mobilne ubezpieczenie. I robi to jako pierwszy na rynku. Żaden inny bank nie sprzedaje tzw. życiówek przez aplikację mobilną. Jeszcze w tym roku doda do aplikacji kolejne ubezpieczenie.

– Ubezpieczenia życia i zdrowia dla Ciebie i bliskich stworzono od podstaw z myślą o sprzedaży w aplikacji. Na jednym wniosku klient może kupić polisę na życie i na wypadek nowotworu, a także NNW dla siebie, swojego partnera oraz dziecka. Dwie ostatnie opcje są jednocześnie nowością w naszej ofercie. Wcześniej w mBanku nie mieliśmy ubezpieczeń NNW chroniących bliskich naszych klientów  – mówi Karolina Scacciatelli-Wyszyńska, odpowiedzialna za ofertę ubezpieczeń mBanku. – Aby sfinalizować zakup polisy wystarczy potwierdzić ją kodem w aplikacji. Nie wymagamy dodatkowych badań czy oświadczeń lekarskich – dodaje.

Produkt powstał we współpracy z AXA oraz klientami mBanku, którzy oceniali m.in. zakres ubezpieczenia. Obie firmy położyły też duży nacisk by wszystkie dokumenty, w tym ogólne warunki ubezpieczenia były napisane zrozumiałym dla każdego językiem.

– Dynamiczny wzrost liczby klientów korzystających z kanałów cyfrowych oznacza, że ubezpieczyciele muszą zdobywać umiejętności dostosowywania oferty, procesów oraz marketingu kontekstowego do sprzedaży w tych kanałach. A to jest całkowicie nowy rodzaj umiejętności, których nie da się rozwinąć bez doświadczenia długoletniej współpracy z partnerem bankowym, sprawnie poruszającym się w bankowości internetowej i mobilnej. Praktykę, którą zdobywamy z mBankiem, upraszczając procesy i produkty, wykorzystujemy w innych naszych liniach biznesowych – mówi Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający sprzedażą bancassurance i affinity w AXA. – Te doświadczenia przydadzą się również całemu rynkowi ubezpieczeniowemu, który, szczególnie w ubezpieczeniach na życie, potrzebuje nowych impulsów do długofalowego wzrostu. W zeszłym roku ten segment skurczył się o niemal 12 proc. rok do roku pod względem przypisu składki, obniżając wynik całego rynku, który spadł pierwszy raz od 2015 roku.

„Ubezpieczenia życia i zdrowia dla Ciebie i bliskich” to pakiet kilku ubezpieczeń, które chronią klienta lub jego bliskich.
Ochrona dla klienta:
  1. Ubezpieczenie na życie (ochrona na wypadek śmierci, wypłata świadczenia do 300 tys. zł);
  2.  Ubezpieczenie na wypadek nowotworu (ochrona na wypadek zdiagnozowania nowotworu, wypłata świadczenia do 150 tys. zł, pakiet assistance, który obejmuje m.in. wizyty u onkologa i psychologa oraz drugą opinię medyczną);
  3.  Ubezpieczenie NNW (śmierć, urazy, złamania, oparzenia w wyniku nieszczęśliwego wypadku, wypłata świadczenia do 150 tys. zł).
Ochrona dla bliskich:
  1. NNW dla partnera (śmierć, urazy, złamania, oparzenia w wyniku nieszczęśliwego wypadku, wypłata świadczenia do 150 tys. zł);
  2.  NNW dla dziecka (pobyt w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku lub choroby, złamania, urazy, oparzenia, zwrot kosztów leków i sprzętu rehabilitacyjnego, transport medyczny, wizyta lekarza, wypłata świadczenia do 27 tys. zł).
Więcej na temat ubezpieczenia znaleźć można na stronie mBanku.