Z tegorocznej Wielkiej Gali Bankowości zorganizowanej przez czasopisma Newsweek i Forbes, mBank wrócił z aż czterema nagrodami. Został uznany za jeden z najlepszych banków dla małych i średnich firm oraz znalazł się na podium w kategoriach przyjazny bank tradycyjny, internetowy i mobilny. Tym samym zdobył najwięcej wyróżnień spośród wszystkich instytucji finansowych sklasyfikowanych w rankingu.
Rankingi Newsweeka i Forbesa, podobnie jak w latach ubiegłych, opierały się na badaniach przeprowadzonych metodą tzw. tajemniczego klienta. Zostały przygotowany wspólnie z firmą Millward Brown. Audytorzy zbadali usługi ponad dwudziestu banków. Odwiedzili placówki, kontaktowali się z bankami za pośrednictwem infolinii oraz wykonywali transakcje online i za pomocą aplikacji mobilnej. Oceniane było zaangażowanie i wiedza pracowników, intuicyjność poruszania się po serwisie internetowym i aplikacji oraz łatwość i szybkość przeprowadzenia konkretnych operacji. W przypadku rankingu firmowego, wyjątkowo ważne dla organizatorów w tym roku było partnerstwo jako modelowa relacja banku z klientem biznesowym.
W plebiscycie Przyjazny Bank Newsweeka 2015, mBank znalazł się trzykrotnie w pierwszej trójce, zajmując trzecie miejsce w kategorii Bank dla Kowalskiego oraz dwie drugie lokaty w kategoriach Bank w Internecie i Bankowość Mobilna. Został nagrodzony także w rankingu miesięcznika Forbes Najlepszy Bank dla Firm. mBank uplasował się tu na drugiej pozycji, nieznacznie pod względem punktacji przegrywając z liderem zestawienia.
– Wyniki konkursów Forbesa i Newsweeka są dla nas szczególnie ważne ze względu na wykorzystanie przez firmę badawczą scenariusza tajemniczego klienta. Badania obejmują istotny zakres doświadczeń klientów i pokazują, jak oceniana jest przez nich, naszych najważniejszych recenzentów, nasza codzienna praca – mówi Jacek Iljin, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Procesów Biznesowych mBanku. – Bank został w tym roku doceniony na wielu płaszczyznach: jako instytucja tradycyjna, internetowa, mobilna oraz dla firm. Dobre oceny znajdują potwierdzenie w naszym codziennym biznesie: ponad połowa nowych klientów założyła konto przez internet, co trzecie logowanie do systemu bankowego odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych. Notujemy też rekordową akwizycję klientów firmowych w tym roku – dodaje Jacek Iljin.