mBank: nowy serwis transakcyjny konsekwentnie zastępuje poprzedni

Większość klientów mBanku korzysta z nowej wersji bankowości elektronicznej. Dlatego bank kontynuuje proces wyłączania poprzedniej wersji serwisu transakcyjnego dla klientów indywidualnych. Do 8 lipca serwis uruchomiony jeszcze w 2000 r. zostanie wyłączony grupie 700 tys. klientów, którzy – jak pokazują statystyki – korzystają już tylko z jego nowej wersji.


O konkretnej dacie wyłączenia poprzedniej wersji serwisu transakcyjnego bank informuje wybranych klientów indywidualnie. Komunikat w tej sprawie otrzymują oni w obu wersjach bankowości elektronicznej minimum dwa tygodnie przed wyłączeniem. Dodatkowo, do części klientów rzadziej logujących się do serwisu, kierowane są także wiadomości SMS.

Pierwsi klienci z 700-tysięcznej grupy właśnie zostali powiadomieni o planowanym wyłączeniu, które w ich wypadku nastąpi do 24 czerwca br. 

Dla pozostałych klientów z tej grupy nowy serwis transakcyjny na dobre zastąpi poprzedni 8 lipca br.Kolejne etapy procesu wyłączenia zaplanowane są na okres po wakacjach, a jego zakończenie nastąpi do końca 2014 r.


Proces, o którym mowa, rozpoczął się na przełomie 2013 i 2014 r.

Nowa wersja bankowości elektronicznej mBanku (zwana też nowym mBankiem) posiada pełną funkcjonalność poprzedniej, a dodatkowo oferuje klientom ponad 200 premierowych funkcji i usprawnień, m.in.:

W nowym serwisie widoczne są wszystkie produkty i usługi, z których korzysta klient, w tym pełna historia operacji, jak również książka odbiorców zdefiniowanych. Platforma dostosowana została nie tylko do komputerów stacjonarnych, ale także do tabletów i smartfonów. Ponadto, dla użytkowników urządzeń przenośnych bank wprowadził w lutym br. zbudowaną od podstaw bankowość mobilną.

Po uruchomieniu nowego serwisu transakcyjnego, mBank umożliwił klientom korzystanie z jego obu wersji – tak, by w czasie potrzebnym na przyzwyczajenie się do zmian, nic nie utrudniało użytkownikom bieżącej obsługi finansów. Dziś zdecydowana większość z nich loguje się do nowej platformy.

W czasie przejściowym bank prowadził także intensywną kampanię edukacyjną. W tym celu uruchomił m.in. specjalne strony internetowe, będące kompendium wiedzy na temat bankowości elektronicznej mBanku w nowym wydaniu. Klienci znajdą tam np. samouczki oraz listę najczęściej pojawiających się pytań i odpowiedzi. W ramach działań informacyjnych każdy klient otrzymał także indywidualny „pakiet powitalny” z dodatkowymi instrukcjami, ułatwiającymi zapoznanie się z nowymi funkcjami serwisu. Do dyspozycji klientów potrzebujących wsparcia w obsłudze nowej wersji bankowości elektronicznej są również doradcy w placówkach banku, operatorzy mLinii i eksperci online w video-oddziale mBanku.