mBank udostępnił nową funkcję Blika – prośbę o przelew na telefon

Klienci mBanku mogą już wysyłać swoim znajomym prośbę o przelew przez system Blik. Usługa jest dostępna dla osób, które mają najnowszą wersję aplikacji mobilnej mBanku (3.33), a ich numer telefonu jest zarejestrowany w systemie Blik. Maksymalnie można przelać w ten sposób 500 zł.

fot. Shutterstock

– Aby wysłać prośbę o przelew na telefon należy zalogować się do aplikacji i wejść do zakładki „Płatności”. Następnie kliknąć w pole „Prośba o przelew” i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z Blika. Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć „Wyślij”.  Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny – wyjaśnia Iwona Kaszcyk-Wawrzyniak, koordynująca wdrożenie nowej usługi po stronie mBanku.

Usługa jest bezpłatna. Maksymalnie można w ten sposób przelać 500 zł. Obecnie mogą z niej korzystać klienci mBanku, ale Polski Standard Płatności zapowiada, że niebawem wprowadzą ją kolejne banki. mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów.  W tej chwili klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby.

– Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu Blik.

Warto przy okazji zauważyć, że podobna usługa działa już od jakiegoś czasu w aplikacji PKO Banku Polskiego. Użytkownicy IKO mogą wysyłać do siebie prośby o przelew – w formie powiadomienia push lub kodu QR. Usługa działa jednak tylko między klientami PKO BP.

WB/PSP