mBank radykalnie zmienia bankowość mobilną

mBank uruchamia nową bankowość mobilną i konsekwentnie rozwija bankowość elektroniczną. Klienci korzystają już z wprowadzonych niedawno innowacji, takich jak kredyt w 30 sekund. Od dziś mogą też wypróbować zbudowaną od podstaw bankowość mobilną.

Kolejnym elementem projektu nowego mBanku jest uruchomiona 19 lutego br. bankowość mobilna. Aplikacja – podobnie jak nowa platforma elektroniczna – została zbudowana od podstaw i może poszczycić się mianem „made in Poland”.

Aplikacje mobilne: dostępność, nowe funkcje i bezpieczeństwo

Już od pierwszego dnia narzędzie mobilne dostępne jest w wersji dla trzech najważniejszych systemów operacyjnych, stanowiących 99 proc. polskiego rynku mobilnego (Android, iOS oraz Windows Phone). Co ważne, aplikacja na platformę Microsoftu jest debiutem mBanku na tym polu i odpowiedzią na oczekiwania klientów. Pozostałe programy (dla Android i iOS) zastępują swoje poprzednie wersje.

Projekt w pełni wykorzystuje możliwości telefonów i systemów mobilnych. Funkcjonalność debiutującej aplikacji dla Windows Phone różni się od innych wersji bankowości mobilnej mBanku i obejmuje funkcje charakterystyczne dla tego rodzaju oprogramowania (np. możliwość wyciągnięcia na pulpit urządzenia „kafelka” z informacją o stanie rachunku lub kart). Wszystkie wersje aplikacji mBanku gwarantują klientom pełną transakcyjność i kontrolę finansów w każdych warunkach. Nowa bankowość mobilna mBanku to także premierowe, nieznane dotąd elementy.

– Wprowadziliśmy szereg nowatorskich rozwiązań, dzięki którym zarządzenie finansami staje się prostsze i lepiej dostosowane do działań użytkownika w kanale mobilnym – tłumaczy Michał Panowicz, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej. – Idea mBanku jest prosta: zainstalowana w telefonie aplikacja powinna pełnić funkcję osobistego asystenta finansowego. Dzięki temu już nie trzeba logować się do rachunku, by poznać stan konta lub limit karty kredytowej. O tym, jak szczegółowe mają być prezentowane informacje, decyduje oczywiście użytkownik – dodaje Panowicz.

Logowanie do aplikacji nie jest również konieczne do znalezienia najbliższego bankomatu, oferty czy wreszcie mOkazji (dostępnej w ramach platformy rabatowej – teraz również w wydaniu mobilnym). Dodatkowo, dzięki funkcji powiadomień „push”, aplikacja mBanku może aktywnie podpowiedzieć użytkownikowi, że znajduje się on w pobliżu miejsca gwarantującego ofertę specjalną. Powiadomienia mogą być też wykorzystywane dla zdarzeń na rachunku.

Aplikacja mBanku umożliwia również wykonywanie płatności P2P przez SMS, w oparciu o książkę adresatów w telefonie, oraz otrzymanie prawdziwie mobilnego kredytu w 30 sekund, który sprawdzi się np. w kolejce do kasy.

Istotnym aspektem nowego narzędzia mBanku jest jego bezpieczeństwo. Aby aplikację zainstalowaną w telefonie móc powiązać z kontem klienta, niezbędny jest proces parowania urządzenia, dokonywany w systemie transakcyjnym i potwierdzany hasłem jednorazowym. Więcej informacji o procesie parowania na www.mBank.pl.

Procedurę parowania wykonuje się dla każdego urządzenia osobno, za każdym razem od nowa nadając PIN (od 5 do 8 cyfr). Kod ten służy do logowania oraz autoryzacji transakcji. Zaletą rozwiązana opartego o PIN jest odejście od podawania w aplikacji mobilnej loginu i hasła, wykorzystywanego w serwisie bankowości elektronicznej, co pomaga chronić poufne informacje.

Kolejnym zabezpieczeniem jest możliwość samodzielnego ustanowienia limitów wartości transakcji w kanale mobilnym, a także opcja blokady aplikacji na wybranym (wcześniej sparowanym) urządzeniu, którą można przeprowadzić szybko w serwisie transakcyjnym banku lub za pośrednictwem mLinii.

– Mamy już ponad 700 tys. użytkowników bankowości mobilnej, co pokazuje, że nasi klienci lubią nowości technologiczne. Liczymy, że nowe rozwiązanie zainteresuje zarówno dotychczasowych użytkowników, oraz tych, którzy do tej pory nie wykorzystywali w pełni możliwości swojego smartfona – mówi dyrektor Michał Panowicz.

Nowy mBank się rozwija

Osiem miesięcy temu mBank uruchomił zupełnie nową bankowość elektroniczną. Na rynku, wraz z nową platformą transakcyjną, pojawiły się m.in.: unikatowy w skali Europy program rabatowy mOkazje, mądra wyszukiwarka transakcji oraz nawigacja finansowa. Klienci zyskali również dostęp do wirtualnej placówki i kontaktu z ekspertami on-line o każdej porze dnia i nocy.

W styczniu 2014 r. mBank rozwinął projekt o kolejne innowacje, m.in.: najszybszy kredyt w Polsce z decyzją wydawaną w ciągu 30 sekund, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych w nowej odsłonie oraz kolejną wersję szybkich płatności mTransfer z nowatorskim ubezpieczeniem.


– Projekt nowego mBanku nie jest jednorazowym przedsięwzięciem, lecz przemyślanym procesem udoskonalania naszej oferty – zgodnym z kierunkiem, w jakim ewoluują potrzeby współczesnych klientów – komentuje Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

70 proc. logowań po nowemu

Rosnącym zainteresowaniem cieszy się też nowy serwis transakcyjny. – Obecnie ponad 70 proc. klientów loguje się na nową platformę, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy udział nowego serwisu w logowaniach użytkowników wzrósł aż o 50 proc. Jest to satysfakcjonujący wynik, biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość klientów wciąż ma dostęp do dwóch wersji bankowości elektronicznej – komentuje wiceprezes mBanku, Cezary Kocik.

Warto wspomnieć, że 10 lutego dostęp do nowego mBanku uzyskali pierwsi klienci Banku w Czechach i na Słowacji. – Zbudowaliśmy i rozwijamy system, który docelowo będzie obsługiwać przynajmniej 4,4 mln użytkowników z Europy Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Cezary Kocik.

Najważniejsze elementy nowej bankowości mobilnej mBanku:

Nowy mBank doceniany na świecie

Prace nad nowym mBankiem trwały 14 miesięcy i były realizowane przez 200-osobowy zespół. Nowoczesna platforma mBanku cieszy się nie tylko rosnącym zainteresowaniem klientów, ale i uznaniem międzynarodowych gremiów eksperckich.

W globalnym konkursie „Distribution and Marketing Innovation Awards”, w którym nagradzane są najlepsze projekty bankowe na świecie, nowy mBank wyprzedził 158 banków z 54 krajów na pięciu kontynentach. Głosujący w plebiscycie bankowcy, reprezentujący organizację zrzeszającą ponad 3,3 tys. firm, uznali mBank za najlepszy bank on-line i mobilny („Digital and Mobile Excellence”), a także przyznali mu statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze światowej bankowości („The Most Disruptive Innovation”).

Projekt doceniono też w 2013 r. na konferencjach Finovate w Londynie i Nowym Jorku, gdzie dwukrotnie przyznano bankowi statuetkę „Best of Show”. Finovate to jedno z najważniejszych na świecie wydarzeń poświęconych innowacjom w branży finansowej.

Rozwiązania technologiczne, wdrożone przez mBank, zostały również zauważone przez TechCrunch, wiodący na rynku serwis z branży technologicznej, a także przez Forrester Research, jedną z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, z siedzibą w USA.

Forrester przygotował specjalny raport opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie – banków i firm technologicznych – rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się więc punktem odniesienia dla tego typu projektów. To pierwsze tego typu opracowanie Forrester Reserach nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle.