mBank rozszerza wykorzystanie mojeID o usługi administracji publicznej

Klienci mBanku mogą już zdalnie potwierdzać swoją tożsamość w usługach publicznych za pośrednictwem rozwiązania dostarczanego przez KIR.

fot. mBank

– mBank wdrożył mojeID dla swoich klientów w ramach usług komercyjnych w listopadzie 2020 r. Teraz, dzięki rozszerzeniu współpracy z KIR i integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci banku zyskują pełny, zdalny dostęp do usług świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, czy portale praca.gov.pl, biznes.gov.pl. Dzięki temu wdrożeniu będą mogli również zakładać i używać Profil Zaufany m.in. do podpisywania pism urzędowych czy składania różnego rodzaju deklaracji – mówi Piotr Teodorczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku, odpowiedzialny za wdrożenie.

mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. Usługa dostarczana przez KIR spełnia wymagania określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w  ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.

– Rzeczywistość, w której funkcjonujemy wymaga łatwego dostępu do bezpiecznych usług online, zarówno w sektorze komercyjnym jak i w publicznym. Coraz więcej osób chce korzystać z usług udostępnianych przez administrację bez wychodzenia z domu. Przekonaliśmy się o tym chociażby składając zdalnie deklaracje podatkowe czy wnioski w Programie Rodzina 500+. Współpraca z mBankiem pokazuje, że nasi partnerzy doceniają bezpieczeństwo i wygodę użytkownika, które gwarantuje mojeID i decydują się na rozszerzenie zakresu jego zastosowania – mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR.

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 roku i aktualnie jest dostępna dla ponad 16 mln użytkowników bankowości elektronicznej. Rozwiązanie to jest już wykorzystywane m.in. w ochronie zdrowia, ubezpieczeniach, telekomunikacji, usługach finansowych, energetyce, kulturze oraz w  administracji publicznej.

Źródło: KIR