mBank rozwija BLIK. Natychmiastowe przelewy na numer telefonu dostępne

mBank wprowadza do swojej aplikacji mobilnej możliwość realizowania natychmiastowych przelewów na numer telefonu odbiorcy za pośrednictwem systemu BLIK.

Klienci mBanku posługujący się aplikacją mobilną i korzystający z BLIKA, będą mogli skorzystać z możliwości natychmiastowego przelewu do drugiej osoby bez konieczności podawania jej numeru rachunku nawet w sytuacji, gdy odbiorca ma rachunek w innym banku.

Przelewy natychmiastowe realizowane za pośrednictwem BLIK i systemu Express Elixir działają w bardzo prosty sposób. Nie wymagają żadnej dodatkowej autoryzacji i realizowane są natychmiast. Aby otrzymać przelew BLIKIEM, trzeba tylko zarejestrować swój nr telefonu w aplikacji. Natomiast żeby wysłać przelew, wystarczy znać numer telefonu odbiorcy. Przesłane pieniądze dotrą w kilka sekund do odbiorcy. Obecnie przelewy P2P w ramach BLIK będą dostępne między klientami mBanku, Banku Millenium, ING Banku Śląskiego oraz Banku Zachodniego WBK.   

– Dziś już kilkadziesiąt tysięcy klientów mBanku regularnie co miesiąc dokonuje przynajmniej jednej transakcji za pośrednictwem BLIKA a wierzymy, że potencjał tej formy płatności jest jeszcze większy. Rozwój kolejnych dostępnych opcji wydaje się więc w tym kontekście kluczowy z punktu widzenia użyteczności systemu dla klientów i popularyzacji samego narzędzia – tłumaczy Piotr Puchalski, dyrektor departamentu usług podstawowych i produktów niebankowych w mBanku.

– Usługa P2P w ramach BLIKA to ogromne ułatwienie dla wszystkich, którzy chcą  natychmiastowo przesłać pieniądze i nie znają numeru rachunku bankowego odbiorcy – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest operatorem BLIKA. – Tym bardziej cieszy nas wiadomość, że mBank, jeden z największych polskich banków, wprowadził tę usługę dla swoich klientów. W niedługim czasie możliwość ta zostanie wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu – zaznacza Grzegorz Długosz.

– Polski rynek płatności sprzyja  innowacjom, a Polacy chętnie korzystają z nowych rozwiązań, które charakteryzuje użyteczność, a jednocześnie szybkość działania. Przelew adresowany na numer telefonu doskonale spełnia te kryteria – mówi Grzegorz Leńkowski, dyrektor Linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR. – Dzięki udostępnieniu tej usługi przez mBank, jeden z największych banków w Polsce, perspektywa osiągnięcia poziomu Szwecji, gdzie już 70 proc. osób w wieku 16-29 używa systemu Swish, wydaje się coraz bliższa – dodaje.

Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,6 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel, czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).