Nowy serwis jest symbolem zmian, które nastąpią już 25 listopada, kiedy BRE Bank i MultiBank przyjmą nazwę mBanku.
Wprowadzona zostanie nowa identyfikacja wizualna banku. Jakość obsługi i innowacyjność, które dotychczas charakteryzowały poszczególne marki, pozostaną na najwyższym poziomie. Uruchomienie pierwszej na rynku kompleksowej aplikacji mobilnej do zarządzania usługami bankowości korporacyjnej jest tego najlepszym wyrazem.
mBank CompanyMobile, przeznaczona jest dla osób podejmujących decyzje finansowe w firmie, które dokonują rozliczeń lub autoryzują dokonywanie określonych transakcji na rachunkach firmowych, a jednocześnie nie zawsze są na miejscu w biurze. Rozwiązanie zaproponowane przez mBank ma usprawnić prowadzenie rozliczeń oraz przyśpieszyć proces realizacji zobowiązań finansowych.
Przy okazji wprowadzenia nowego serwisu, mBank zlecił przeprowadzenie ankiety wśród klientów bankowości korporacyjnej. Według badania GfK Polonia, zrealizowanego na zlecenie mBanku, jedynie 22 proc. firm korzysta z bankowości mobilnej. Co czwarta firma twierdzi, że przy wyborze banku istotna jest obecność bankowości mobilnej w jego ofercie. Z kolei wśród przedsiębiorców, którzy znają już tę usługę, odsetek wzrasta do 76 proc. – Właśnie ze względu na rosnące zapotrzebowanie szefów firm i głównych księgowych uruchomiliśmy mBank CompanyMobile – mówi Przemysław Gdański, wiceprezes mBanku odpowiedzialny za bankowość korporacyjną i inwestycyjną.
– Ze zleconych przez nas badań wynika, że jedynie 22 proc. osób odpowiedzialnych w firmach za finanse ma służbowe smartfony. Wśród respondentów, którzy posiadają tego typu urządzenia i mieli okazję skorzystać z bankowości mobilnej, czy to dla firm czy też prywatnie, zapotrzebowanie na korzystanie z korporacyjnej bankowości mobilnej gwałtownie rośnie – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej mBanku. Odpowiedzią na te potrzeby jest mBank CompanyMobile. Pierwsza aplikacja dedykowana właśnie klientom korporacyjnym. Dotychczas nie było na rynku tak kompleksowego rozwiązania do zdalnego zarządzania finansami firmy.
Pionierskim rozwiązaniem, które znacznie usprawni korzystanie z bankowości mobilnej, jest zastosowanie technologii PUSH, w postaci powiadomień przychodzących z banku w czasie rzeczywistym. Taka opcja, o aktywacji której decyduje użytkownik, umożliwia szybką reakcję na wszelkie zmiany zachodzące na rachunkach, w tym autoryzowanie oczekujących transakcji. Technologia nie wymaga aktywnego logowania się do systemu, dopiero wybranie określonego powiadomienia wymusi konieczność bezpiecznego zalogowania się do rachunku.
Transakcje dokonywane za pośrednictwem aplikacji mobilnej muszą być każdorazowo autoryzowane za pomocą specjalnego tokenu w postaci DisplayCard, posiadającego format karty płatniczej – łatwy do przechowywania, na przykład w portfelu.
Funkcją nowej bankowości mobilnej mBanku dla korporacji, na którą warto zwrócić uwagę, jest unikalna metoda bezpiecznego logowania do aplikacji za pomocą tzw. gestu mobilnego – czyli kombinacji ruchów po ekranie, znanych wyłącznie upoważnionej osobie. mBank CompanyMobile to także dostęp do rynku walutowego forex dla tych firm, które obecnie korzystają z mPlatformy Walutowej, funkcjonującej w ramach systemu bankowości internetowej mBank CoompanyNet. Klienci nie korzystający z mPlatformy Walutowej otrzymają do dyspozycji, w ramach aplikacji, serwis FX Info, a więc informację o bieżących kursach walut.
Obecna odsłona bankowości mobilnej dla korporacji to dopiero początek. mBank zamierza rozwijać aplikację, dodając do niej kolejne rozwiązania, dostępne na platformie bankowości internetowej dla firm.
– Jestem przekonany, że bankowość mobilna dla korporacji już wkrótce stanie się standardem na rynku, tak jak to obecnie funkcjonuje w ofercie dla klientów indywidualnych – mówi Przemysław Gdański, wiceprezes mBanku. – Podobnie jak w mBanku byliśmy pionierami bankowości internetowej, tak obecnie rozpoczynamy zupełnie nowy rozdział bankowości korporacyjnej na naszym rynku – podkreśla.
Nowe rozwiązanie już na starcie dostępne będzie na czterech najpopularniejszych systemach mobilnych: iOS, Android, BlackBerry oraz Windows Phone, zarówno na smartfonach, jak i na tabletach.
Badanie na temat bankowości mobilnej dla firm zostało zrealizowane w dniach 4-8 listopada 2013 roku na próbie losowo–kwotowej 300 przedsiębiorstw o rocznych obrotach od 3 do 500 milionów złotych. Badanie przeprowadzono metodą CATI (wywiad telefoniczny).
Informacje na temat zmiany marki, mBank CompanyMobile oraz badania GfK Polonia dostępne są również w prezentacji na stronach biura prasowego mBank.pl.