mBank stawia na Responsive Web Design

Pod tym określeniem kryje się technologia budowania stron internetowych. Strona responsywna automatycznie dostosowuje się do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dzięki temu można ją wygodnie oglądać zarówno na smartfonie jak i na monitorze komputera. Premiera w mBanku 29 listopada, a przedpremierowy pokaz już dziś na łamach PRNews.pl.

mBank wykorzysta technologię RWD do odświeżenia swojego portalu informacyjnego. Zmieni się nie tylko wygląd samej strony, ale także układ jej treści i funkcjonalność. Strona będzie miała nową wyszukiwarkę, której silnik będzie działał podobnie jak w jej internetowych odpowiednikach. System będzie automatycznie podpowiadał treść po wpisaniu pierwszych kilku liter. Znalezione informacje zostaną uszeregowane w ten sposób, by na górze były treści najbardziej aktualne. Po wpisaniu nazwy produktu wyszukiwarka wyświetli nie tylko informacje, ale także link pozwalający złożyć wniosek.

Zmiany obejmą też między innymi wyszukiwarkę bankomatów i placówek. Użytkownik będzie mógł „filtrować” oddziały na przykład ze względu na sprawę, którą chce załatwić.  

Dla inwestorów indywidualnych udostępniony zostanie nowy serwis ekonomiczny. W jednym miejscu dostępne będą niezbędne dla nich informacje, takie jak notowania czy porównywarka zysków z funduszy w formie wykresów. Wybrane fundusze będzie można dodawać do „ulubionych”. Będzie do tego służyła specjalna zakładka.

 

Dzięki technologii RWD strona będzie się automatycznie dopasowywać do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Nie trzeba będzie jej powiększać, gdy otworzymy ją na smartfonie, bo strona dopasuje się do małego ekranu.

 

mBank jest już kolejnym bankiem, który uruchamia stronę napisaną w RWD. Kilka banków zdecydowało się wykorzystać tę technologię do napisania serwisów transakcyjnych. Zrobiły to Lion’s Bank, eurobank, Bank Millennium i ING Bank Śląski. W tym ostatnim przypadku trwają jeszcze testy, a nowa platforma powinna zostać udostępniona użytkownikom jeszcze w tym roku.

mBank nie ma w planach kolejnej zmiany serwisu transakcyjnego. Obecny system został  wdrożony zaledwie dwa lata temu, a jego konstrukcja umożliwia także stosunkowo wygodną obsługę na tabletach. Dla mniejszych urządzeń mobilnych – smartfonów – bank proponuje odrębną aplikację mobilną. 

Zobacz więcej: https://www.nowy.mbank.pl