mBank udostępnił Apple Pay dla klientów firmowych

mBank korporacyjny udostępnił dziś swoim klientom usługę Apple Pay. Aby dokonać płatności zbliżeniowej wystarczy, że użytkownik przyłoży swój iPhone lub Apple Watch do terminala płatniczego. Bezpieczeństwo każdej transakcji Apple Pay zapewnia uwierzytelnienie za pomocą Face ID i Touch ID, bądź też kodu.

Apple Pay jest akceptowany w sklepach spożywczych, aptekach, taksówkach, restauracjach, kawiarniach, sklepach detalicznych oraz wielu innych punktach handlowo-usługowych. Użytkownicy mogą również korzystać z Apple Pay na iPhone’ie, iPadzie i komputerze Mac, aby szybciej i wygodniej dokonywać zakupów także w aplikacjach lub w przeglądarce Safari, bez konieczności zakładania nowych kont lub wielokrotnego wprowadzania danych dotyczących płatności i dostawy. Apple Pay ułatwia płacenie m.in. za dostawy jedzenia, artykuły spożywcze, zakupy online, transport i parkowanie. Za pomocą usługi można też dokonywać płatności w aplikacjach Apple Watch.

Bezpieczeństwo i prywatność są kluczowe w rozwiązaniu Apple Pay. W płatnościach Apple Pay z użyciem karty kredytowej lub debetowej jej numer nie jest zapisywany, ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple. Zamiast tego przypisywany jest unikalny Numer Konta Urządzenia, który, po zaszyfrowaniu, przechowywany jest z wykorzystaniem tzw. bezpiecznego elementu (ang. secure element) urządzenia, standardowego, certyfikowanego chipu przeznaczonego do bezpiecznego przechowywania informacji o płatności w urządzeniu.

Konfiguracja usługi Apple Pay jest łatwa. Na iPhone’ie wystarczy otworzyć aplikację Wallet i postępować zgodnie z instrukcjami, aby dodać karty kredytowe lub debetowe Mastercard i Visa. Gdy klient doda kartę do iPhone’a, Apple Watch’a, iPada lub komputera Mac, może od razu zacząć korzystać z Apple Pay na danym urządzeniu. Jednocześnie użytkownicy będą nadal otrzymywać wszystkie nagrody i korzyści oferowane przez karty Mastercard i Visa.

Źródło: mBank