mBank udzielił licencji na swoją bankowość elektroniczną francuskiemu partnerowi

mBank

Doceniane na świecie serwisy bankowości internetowej i mobilnej mBanku będę oferowane innym instytucjom finansowym poza Polską. Jako pierwszy na zakup licencji zdecydował się francuski La Banque Postale. Partnerem strategicznym mBanku, odpowiedzialnym za to wdrożenie, jest Accenture. mBank nie wyklucza, że licencja na systemy i własność intelektualną będzie w przyszłości udzielana kolejnym firmom. To pierwszy taki projekt w polskim świecie finansów.


mBank powołał projekt mBox, w ramach którego będzie oferować swoje rozwiązania w zakresie bankowości detalicznej poza Polską. W ich skład wchodzą serwisy elektroniczne, jak również wiedza dotycząca produktów, procesów biznesowych i ich sprzedaży.

 

mBank jest modelowym przykładem sukcesu w bankowości detalicznej. W ciągu zaledwie kilku lat, internetowy projekt wywindował ówczesny BRE Bank do czołówki największych i najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce. Dzisiaj instytucja ta pod jedną marką obsługuje 5,5 mln klientów na trzech rynkach – w Polsce, Czechach i na Słowacji – a jego aktywa wynoszą ponad 130 mld zł.

 

Jako pierwszy z wiedzy mBanku skorzysta La Banque Postale, należący do francuskiego operatora pocztowego La Poste. Bank podpisał już umowę licencyjną i rozpoczął prace związane z tym wdrożeniem.

 

– Wybraliśmy rozwiązanie sprawdzone w praktyce, które pomoże nam szybciej zaoferować nową jakość i możliwości w zakresie cyfrowej obsługi klientów oraz odróżnić się od konkurencji – komentuje Alice Holzman, dyrektor obszaru Digital w La Banque Postale, lider projektu New Digital Bank.

 

Prowadzone są rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami.

 

Projekt mBox realizowany jest we współpracy z partnerem strategicznym – firmą Accenture – która oferuje licencjobiorcy wszechstronne wsparcie we wdrożeniu tego rozwiązania.

 

– Wykorzystując platformę mBox możemy przyspieszyć i odpowiednio przygotować wdrożenie bankowości cyfrowej w taki sposób, by tworzyło wyróżniające, unikatowe rozwiązanie spełniające oczekiwania różnych partnerów, obsługujących odmienne grupy klientów. Możliwości firmy Accenture w zakresie doradztwa, technologii cyfrowych i outsourcingu pomogą dopasować mBox do specyficznych potrzeb klientów. Projekt ten jest unikatowy w skali świata, dlatego cieszymy się, że możemy być jego częścią – mówi Marcin Zygmanowski, dyrektor zarządzający obszarem bankowości cyfrowej w Accenture.

 

– Nasza inicjatywa jest skierowana do banków, które chcą przekształcić się w organizację „digital”, jednocześnie unikając wieloletniej transformacji. Oferujemy im zintegrowany zestaw rozwiązań IT wraz z biznesowym know-how, które zostały sprawdzone w praktyce. To dobry wybór dla instytucji, które stoją przed wyzwaniem transformacji informatycznej. Wydaje się, że wyzwanie to – wraz z wejściem w życie dyrektywy PSD2 – nabierze jeszcze większego znaczenia – wyjaśnia Maciej Szturmowicz, doradca zarządu mBanku kierujący programem mBox.

 

– Rozpoczynamy nowy rozdział w dziejach polskiej bankowości. Udzielając licencji na nasze rozwiązania, dokonujemy transferu krajowych pomysłów bankowych na światowe rynki. To projekt ważny nie tylko dla naszego banku, ale i całej polskiej gospodarki. Jest on potwierdzeniem, że krajowy sektor bankowy jest innowacyjny, a jego rozwiązania są dostrzegane i doceniane poza Polską – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku. Dodaje też, że dzięki takim inicjatywom jak mBox, mAkcelerator czy Orange Finanse, bank pokazuje umiejętność wykorzystywania technologii na różne sposoby i w ramach odmiennych modeli biznesowych.