mBank umożliwi klientom firmowym zdalne otwieranie konta dzięki aplikacji eDO APP od PWPW

Klienci firmowi mogą już założyć konto w mBanku w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty w oddziale. Będzie to możliwe dzięki weryfikacji tożsamości za pośrednictwem e-dowodu osobistego oraz aplikacji eDO App. Rozwiązanie skierowane jest do nowych klientów mBanku, którzy nie mają jeszcze relacji indywidualnej w mBanku.

fot. mBank

mBank oferuje możliwość otwarcia rachunku firmowego bez wychodzenia z domu. Klientowi będzie do tego potrzebny e-dowód, czyli dowód z warstwą elektroniczną, która jest dostępna we wszystkich nowych dowodach osobistych wydawanych od marca 2019 r., jak również aplikacja mobilna eDO APP od Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna w systemach Android oraz iOS.

Klient chcący założyć konto firmowe w mBanku rozpoczyna ten proces w bankowości internetowej gdzie zaznacza opcję automatycznego potwierdzenia danych w aplikacji eDO App. Na ekranie wyświetli mu się ważny przez trzy minuty kod QR, który należy zeskanować lub przepisać ręcznie w eDO App. Następnie należy wpisać w aplikacji numer CAN z dowodu osobistego, przyłożyć go do czytnika NFC telefonu i potwierdzić operację 4-cyfrowym kodem PIN, nadanym podczas odbioru e-dowodu w urzędzie. Po pomyślnej weryfikacji danych, w aplikacji i na ekranie komputera pojawi się komunikat o powodzeniu procesu. Dalsze kroki, finalizujące podpisanie umowy, odbywają się już w bankowości internetowej.

Zakładanie rachunku firmowego jest kolejną czynnością, którą klienci mBanku mogą zrobić w pełni cyfrowo. Już od dawna klienci mBanku mają możliwość całkowicie zdalnie otworzyć firmę za pośrednictwem platformy mBanku, na co zdecydowało się na to już ponad 35 tysięcy jednoosobowych działalności.

– Przy tworzeniu nowych procesów kierujemy się przede wszystkim wygodą klientów oraz dostępnością i użytecznością naszych rozwiązań. Otwarcie rachunku przy użyciu eDowodu ułatwi korzystanie z bankowości mBanku dając wygodną w pełni elektroniczną alternatywę dla wizyty w placówce – wyjaśnia Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu doskonalenia procesów z mBanku.

Źródło: mBank