mBank w liczbach

mBank w liczbach (stan na koniec 2005r.):

• 1 015 tys. klientów,

• 1 325 tys. rachunków, w tym 130 tys. mBIZNES,

• 4,04 mld zł zgromadzonych depozytów oraz 0,57 mld aktywów w funduszach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych – SFI,

• 1,6 mld zł udzielonych kredytów,

• 48,7 tys. wydanych KART kredytowych,

• 529 tys. wydanych kart płatniczych,

• 131,7 tys. klientów Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych (SFI),

• 12,4 tys. klientów korzystających z usługi eMAKLER,

• 18 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych,

• 80 mln obrotu na platformie mSZOP,

• 870 lat 4 dni i 2,5 godziny spędzone na stronach mBanku przez mKlientów,

• 7 969 366 telefonów odebranych przez mLinię,

• 95 459 053 odwiedzin stron www.mbank.pl.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba klientów wzrosła o 25 %, a liczba rachunków o 28 %. Jednocześnie, wprowadzając do oferty usługę eMAKLER, mBank pozyskał 10% rynku transakcji giełdowych on-line.

Produkty i usługi wprowadzone do oferty w 2005 roku:

• Usługa maklerska – eMAKLER

• Kredyt konsolidacyjny w ramach mPLANu hipotecznego

• Fundusze Funduszy (FoF) w ramach SFI

Ubezpieczenie komunikacyjne

• Ubezpieczenie na życie z funduszem

• mBank.net.pl – program partnerski

• Partnerska karta kredytowa Compensa Visa Classic

Rekordowe wartości 2005 roku:

• 360 tys. rachunków, w tym 40 tys. mBIZNES i 17 tys. rachunków izzyKONTO,

• 646 mln zł udzielonych kredytów hipotecznych, 103 mln zł- limitów KREDYTU odnawialnego,

• ponad 100% wzrost liczby KART kredytowych (o 25 tys. z przyznanymi limitami w wysokości 90 mln zł),

• 52 tys. nowych rachunków inwestycyjnych,

• 200 mln zł pozyskanych aktywów netto w ramach Supermarketu FI,

• 70 funduszy należących do 11 Towarzystw w ramach SFI,

• 35% wzrost sprzedaży eKARTY,

• 80 mln zł obrotu w mSZOPIE co stanowi 150 % wzrost,

• ponad 1000 witryn w polskim Internecie przyjmujących płatności mTRANSFER.

mBank w społeczności

W ciągu całego roku mBank był mecenasem kultury, sponsorem imprez edukacyjnych i sportowych.

W 2005 roku mBank przeprowadził dwie akcje charytatywne mKlienci potrzebującym, w ramach których klienci mBanku mogli, za pomocą usługi mTRANSFER, przekazywać środki na konto fundacji. Podczas akcji zakończonej w kwietniu 2005r., dzięki dobroci i hojności mKlientów, mBank zebrał 86 477 zł, a dodatkowo na pomoc dla ofiar Tsunami – 45 194,95 zł. Ponadto, już po raz kolejny mBank wsparł kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom sponsorując druk kalendarzy. Jak co roku, seria gadżetów mBanku została zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której dochód został w całości przekazany na XII finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

mBankowe wydarzenia

W maju 2005 odbył się drugi mBank Łódź Maraton, w ramach którego wystartowało ok. 500 biegaczy.

Jednocześnie we wrześniu, mBank był organizatorem mBank eXtreme w Sielpi – imprezy dla wszystkich tych, którzy lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości. W trzech dyscyplinach – biegu terenowym, wyścigu rowerowym i chodzie – w V edycji imprezy wystartowało przeszło 800 osób.

W listopadzie 2005 roku mBank obchodził hucznie piąte urodziny. Z tej okazji obył się cykl pięciu koncertów w pięciu miastach Polski, podczas których w sumie bawiło się prawie 7000 klientów i gości mBanku. Podczas urodzin wystąpiły wybitne postacie polskiej sceny muzycznej w premierowym, niesłyszanym wcześniej zestawieniu i repertuarze – z zespołem Myslovitz gościnnie zagrał Leszek Możdżer.

Nagrody i Wyróżnienia

W 2005 roku mBank został laureatem:

• Konkursu EUROPRODUKT 2004 za Supermarket Funduszy Inwestycyjnych,

• Nagrody Gospodarczej „Wehikuł Czasu” jako „Bank Roku 2005”,

• Konkursu „Bank Dostępny” otrzymując wyróżnienie za dostosowanie platformy do obsługi osób niewidomych,

• Nagrody „Portfel Roku 2005” za mPLAN hipoteczny denominowany we frankach szwajcarskich. Dodatkowo eksperci uznali KREDYT ratalny plus za jeden z najlepszych kredytów konsumenckich na rynku,

• Olimpiady Usług Bankowych zorganizowanej przez Zarząd Targów Warszawskich oraz Instytut Badania Opinii i Rynku PENTOR, jako bank najbardziej przyjazny Klientom.

• mBank został również wyróżniony dyplomem i statuetką za życzliwość i wsparcie dla kampanii społecznej Cała Polska czyta Dzieciom.