mBank wprowadza wpłatomat kasjerski

Inteligentny wpłatomat kasjerski, dzięki możliwości zintegrowania z systemami wewnętrznymi przedsiębiorstw i systemem bankowości internetowej mBanku, umożliwia wpłatę i automatyczne księgowanie w czasie rzeczywistym gotówki bez wychodzenia z firmy. mBank bierze pełną odpowiedzialność za wpłacone środki od razu po ich zdeponowaniu, a urządzenie automatycznie komunikuje się z firmą konwojową w momencie, gdy zbliża się mement jego całkowitego zapełnienia.
Choć Polacy są w europejskiej czołówce płatności bezgotówkowych, to jednak regulowanie należności przy użyciu fizycznego pieniądza nadal silnie trzyma się na naszym ryku – dane pokazują, że z roku na rok wolumen transakcji gotówkowych rośnie o 10 proc. Najczęściej obracają nią sieci handlowe, stacje paliw, hurtownie, depozytariusze kurierów czy punkty usługowe. Operowanie gotówką wiązało się dotychczas z licznymi utrudnieniami dla przedsiębiorców, takimi jak ograniczone bezpieczeństwo pieniędzy w kasie, wysokie koszty transportu czy zamrożenie pieniędzy od momentu wpłaty do kasy do momentu ich zaksięgowania na rachunku firmy. Na rynku pojawiały się wcześniej różne propozycje wychodzące naprzeciw tym ograniczeniom, jednak ich skala była niewielka, a banki nie oferowały dotychczas rozwiązań stworzonych z myślą o dużych organizacjach.

– Wpłatomaty kasjerskie połączone z systemem transakcyjnym banku są odpowiedzią na najbardziej istotne dla przedsiębiorców kwestie związane z obrotem gotówkowym. Księgowanie w czasie rzeczywistym, odpowiedzialność banku za gotówkę w momencie jej umieszczenia w urządzeniu, zmniejszenie liczby konwojów oraz automatyczne zamawianie transportu – to udogodnienia, które mogą przynieść nawet 80 proc. oszczędności w stosunku do dotychczas ponoszonych przez firmy kosztów związanych z koniecznością obsługi gotówki – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej mBanku.

Inteligentny wpłatomat kasjerski to pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku. Powstało w oparciu wieloletnie doświadczenia mBanku we współpracy z klientami biznesowymi oraz najważniejsze wnioski z etapu wdrożeń, np. BP, jako jedna z wiodących na polskim rynku sieć paliw. Jednocześnie każdy produkt jest dostosowany do potrzeb i charakteru działalności danej firmy. Skala współpracy ustalana jest w oparciu o takie informacje jak: wolumen gotówki w konkretnych punktach, sezonowość oferty czy usług, zmienność obrotów, specyfikacja banknotów i bilonu używanych w danym obrocie czy dostęp do Internetu. Klient może wybrać zarówno typ urządzenia,  jak i model obsługi oraz sposób finansowania.
Źródło: mBank