W tegorocznym rankingu Złoty Bankier po raz pierwszy przyznano nagrody w kategorii Bank wrażliwy społecznie. Tytuł ten i złota statuetka trafiły do mBanku, za realizowany przez mFundację program grantowy mPotęga.
Branżowy konkurs Złoty Bankier, organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu, odbył się już po raz siódmy. Jedną z kilku nowych kategorii, w której w tym roku mogły zmagać się instytucje finansowe, był Bank wrażliwy społecznie. O wynikach zadecydowali tu internauci. Najwięcej ich wskazań trafiło do Fundacji mBanku za program grantowy mPotęga. Kategoria ta była też jedną z najpopularniejszych w plebiscycie – internauci chętniej głosowali na działania CSR, niż na najlepszy spot reklamowy.
Program grantowy mPotęga jest jednym z kluczowych działań Fundacji mBanku prowadzonych w ramach strategii CSR pod hasłem „m jak matematyka”. U jego podstaw leży potrzeba edukacji matematycznej młodego pokolenia – uczniów szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych. Dotychczasowe dwie edycje programu pozwoliły na realizację 96 projektów matematycznych, w których wzięło udział ponad 16 tys. uczniów i rodziców.
– Nagroda w kategorii CSR jest wyrazem nie tylko rosnącego znaczenia zaangażowania społecznego w biznesie, ale również w świadomości klientów. Sukces osiągnięty w plebiscycie jest tym większy, że mPotęga dopiero się konstytuuje. Zrealizowaliśmy dwie edycje programu, ale już pracujemy nad kolejną. Potwierdza się jednak obrana przez nas strategia koncentracji wysiłków i środków na jednej dobrze zdefiniowanej dziedzinie – mówi Iwona Ryniewicz, prezes mFundacji.
Zgłoszenia do trzeciej, ogólnopolskiej edycji programu mPotęga można przesyłać jeszcze do 10 maja za pośrednictwem strony mpotega.pl.