mBank zmienia Menedżera finansów

Menedżer finansów to narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej mBanku. Pomaga klientom w zarządzaniu budżetem. Obecnie korzysta z niego już 1,5 mln osób, czyli blisko połowa aktywnych użytkowników aplikacji. Dzięki najnowszym zmianom dbanie o „zdrowie finansowe” będzie jeszcze prostsze.

W dzisiejszym świecie mamy na głowie bardzo dużo. Na szczęście z pomocą przychodzą nam nowoczesne technologie, które mają ułatwiać życie. Jedną z nich jest Menedżer finansów, narzędzie, które oszczędza nasz czas i podpowiada jak lepiej zarządzać budżetem. Nie potrzebne są już rozbudowane Excele, do których musimy skrupulatnie wpisywać każdy wydatek i wpływ.

Menedżer finansów jest częścią aplikacji mobilnej mBanku i powstał w 2022 roku. Poprzez przejrzyste prezentowanie bieżących wpływów i wydatków, ich kategoryzację oraz porównywanie w czasie – pozwala sprawnie analizować bieżące finanse. Widok podsumowania majątku oraz planowania budżetu mają pomóc w podejmowaniu optymalnych decyzji.

Obecnie korzysta z niego już ponad 1,5 mln klientów, czyli blisko połowa spośród 3,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej mBanku. Część z nich dostosowuje go do siebie. Bank pozwala bowiem na personalizację niektórych funkcji Menedżera finansów. Tak jest np. w przypadku kategoryzacji wydatków. Oprócz kilkunastu zaproponowanych przez bank, klient może dodawać własne.

– Z tej opcji skorzystało już wiele osób. Razem stworzyli ponad 7 tys. nowych kategorii. Część z nich dodała też do narzędzia informacje na temat oszczędności i zobowiązań zgormadzonych poza mBankiem. Dzięki czemu mają oni pełniejszy obraz swoich finansów – mówi Marcin Piwowarczyk, odpowiedzialny za rozwój Menedżera finansów.

Teraz bank ulepsza swoje narzędzie. W kolejnej aktualizacji aplikacji (dostępnej od wersji aplikacji nr 3,75) na bardziej przejrzysty zmienił się m.in. widok ekranu głównego sekcji „podsumowanie – mój majątek”. Pojawiły się wykresy procentowe, które ułatwiają analizę danych. Klienci mogą też szybciej przechodzić do innych sekcji aplikacji. Na przykład jeśli w majątku mamy kafel rachunki to po kliknięciu na niego przekierowani jesteśmy do zakładki rachunków (analogicznie wygląda to w przypadku pozostałych składowych majątku: oszczędności, kredyty, inwestycje). W odświeżonej wersji „mojego majątku” klienci mogą też wybrać jaki sposób prezentacji danych wolą: w formie listy czy kafelków.

– Uprościliśmy też sposób sprawdzania szczegółów operacji. Czasem opis transakcji widocznej w sekcji Menedżera finansów nie był do końca jasny dla klienta. Gdy chciał przejść do szczegółów danej operacji musiał przerwać analizę wydatków, zmienić zakładkę i przejść do sekcji płatności, a tam ponownie poszukać tej samej operacji. W najnowszej aktualizacji wystarczy, że najedzie na tę operację, a wyświetlą mu się szczegółowe informacje o niej. To znacznie przyspiesza analizę wydatków i jeszcze lepiej łączy zarządzanie finansami z tradycyjną historią transakcji – mówi Marcin Piwowarczyk.

Cel na przyszłość: skłonić do refleksji

mBank w ramach swojej strategii chce wspierać klientów w świadomym podejmowaniu decyzji, które pozwolą w tym by ich finanse były „zdrowe”. Menedżer finansów to kluczowe narzędzie, które ma w tym pomóc. Bank planuje dalej je rozwijać funkcjonalnie i docelowo umożliwić klientom zarządzanie całymi finansami w jednym miejscu. Chce je także wzbogacić o rozwiązania, które będą motywować do oszczędzania na emeryturę i podpowiedzą, jak to robić najlepiej. Narzędzie to ma ułatwiać klientom życie i wzmacniać ich relacje z bankiem. Jest to kolejny benefit poza wygodną aplikacją bankową.

Mamy precyzyjną mapę rozwoju naszego menedżera. Kolejne rozwiązania, nad którymi pracujemy, ułatwią klientom zadbanie o „poduszkę finansową”, a także zaplanowanie przyszłości (np. emerytury). Zależy nam na tym, aby dać klientowi dobrej jakości, wygodnie podane dane i skłonić go do refleksji co chciałby zrobić ze swoimi pieniędzmi i w jaki sposób nimi gospodaruje. Chcemy, aby każdy z nas zastanowił się np. nad tym, które kategorie wydatków chcę ograniczyć, a które przybliżają go do celu, ile zostaje mu miesięcznie, czy posiada „poduszkę finansową” – mówi Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu omnichannel w mBanku, odpowiedzialny m.in. za Menedżera finansów.

Źródło: mBank