mBank- zwycięzcą Olimpiady Bankowej

Kapituła Olimpiady zorganizowanej przez Zarząd Targów Warszawskich oraz Instytut Badań Opinii i Rynku PENTOR, uznali ofertę mBanku za najlepszą w kategorii Bank przyjazny Klientom. Podkreślano też fakt, iż mBank jest najchętniej polecanym bankiem przez osoby korzystające z jego usług.

Konkurs obejmował opinie Jurorów i ocenę banków pod względem:

• jakości świadczonych usług mierzonej wskaźnikami satysfakcji, lojalności oraz mobilności klientów banku,

• dotychczasowych ocen uzyskiwanych w publikowanych rankingach w okresie czerwiec 2004 – sierpień 2005

Źródłem badań empirycznych były wyniki cyklicznego Audytu Bankowości Detalicznej przeprowadzonego przez Instytut PENTOR.

Badania lojalności, które prowadzimy pokazują, że ponad 88% klientów korzystających z usług mBanku poleci lub poleciło go swoim znajomym, z czego 56% z bardzo dużym prawdopodobieństwem. To bardzo dobre wyniki, potwierdzające fakt, że osoby korzystające z usług mBanku są bardzo lojalne nie tylko w odniesieniu do usług branży finansowej, ale także innych branż badanych w ten sposób – podkreśla Paweł Kucharski, wicedyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej, odpowiedzialny za rozwój mBanku.

Jednocześnie potwierdzeniem tych wyników są niezależne badania zadowolenia klientów, przeprowadzone przez PENTOR w 2004 roku i IQS Quantum Group w sierpniu br., w których jesteśmy zdecydowanym liderem. W świetle obu tych badań mBank cieszy się najlepszą opinią wśród klientów banków w Polsce! – dodaje.

Jednocześnie Prezes BRE Banku SA Sławomir Lachowski- pomysłodawca i twórca mBanku został nominowany do tytułu Osobowość Roku 2005 Rynku Finansowego i Kapitałowego.

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 13 października w ramach trwającego w Warszawie XI Polskiego Forum Kapitałowo-Finansowego Twoje Pieniądze 2005.

mBank jako pierwszy na rynku na szeroką skalę skoncentrował się na budowie partnerskich relacji z klientami oraz podjął z nimi otwarty, szczery i uczciwy dialog. Według ostatniego raportu Związku Banków Polskich, udział mBanku w ogólnej liczbie klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 24%.

W budowaniu relacji z klientem tak samo ważne są twarde korzyści (cena, wygoda, jakość) jak i sposób prowadzenia z nim dialogu. Nie odniesie się sukcesu w biznesie prowadzonym w Internecie, nie uwzględniając fundamentalnych zasad tu panujących – otwartości, szczerości w komunikacji, prowadzenia ciągłej rozmowy z każdym klientem czy umożliwienia wymiany informacji między nimi. To co staramy się robić, i to co odróżnia nas od innych banków (oczywiście oprócz przewag cenowo – produktowych i zakresu innowacyjnych usług) to właśnie sposób komunikacji – dodaje Paweł Kucharski.

W roku ubiegłym mBank został laureatem IV edycji Olimpiady w dwóch kategoriach: rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (eKONTO) oraz obsługa małych firm (pakiet mBIZNES).

Nagrody otrzymane w ramach V Ogólnopolskiej Olimpiady Usług Bankowych są potwierdzeniem wysokiej jakości oferty mBanku, z której skorzystało już milion klientów.