MCI Management inwestuje w projekt Web 2.0

Celem inwestycji MCI w wysokości 500 tys. zł jest rozwój serwisu dla profesjonalistów Biznes.net oraz agregatora informacji Trendomierz. Docelowo Web² będzie rozwijać szereg serwisów i aplikacji Web 2.0, dążąc do wykorzystania synergii marketingowych, rynkowych i technologicznych. Założyciele Web² planują zarówno inkubację ciekawych projektów w ramach spółki, jak i akwizycje serwisów, czy podmiotów działających w tym atrakcyjnym segmencie rynku internetowego.

21 grudnia 2006 roku fundusz inwestycyjny MCI Management oraz przedsiębiorca internetowy Michał Faber podpisali umowę inwestycyjną powołując do życia Web² Sp. z o.o. (http://www.webkwadrat.pl). MCI zainwestuje w spółkę do 500.000 PLN. Inwestycja będzie podzielona na dwie transze, po realizacji których fundusz uzyska docelowo 66,7% w kapitale zakładowym. Michał Faber wniósł do spółki społecznościowy portal dla profesjonalistów Biznes.net oraz społecznie moderowany agregator wiadomości internetowych i blogów Trendomierz.

Biznes.net (http://www.biznes.net) to serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, który już wkrótce, wraz z rozwojem funkcjonalności, stanie się centrum networkingu, biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności. Obecnie można w nim założyć swój osobisty profil podobny do CV, zapraszać znajomych, poznawać nowych ludzi, prowadzić własnego bloga albo przeczytać co w swoich blogach mają do powiedzenia inni profesjonaliści, jak również oglądać graf swojej sieci znajomości.

Trendomierz.pl (http://www.trendomierz.pl) to społecznie moderowany agregator porządkujący ogromne ilości aktualności z serwisów internetowych oraz blogów. Najważniejsze i najciekawsze informacje są w nim łatwo dostępne, a serwis powiadamia e-mailem o nowościach z danych kategorii tematycznych, czy zawierających określone słowa kluczowe. Przy okazji wizualizuje także trendy mediów i blogów w postaci chmurek najczęściej występujących słów kluczowych. Serwis dostępny jest także w wersji dla profesjonalistów pod adresem Trendomierz.net (http://www.trendomierz.net), gdzie prezentowane są kategorie tematyczne związane z biznesem, finansami, teleinformatyką, czy mediami. Użytkownicy, mogąc oceniać i komentować pojawiające się wiadomości, przyczyniając się do poprawy jakości informacji i zawężenia jej zakresu, do najbardziej wartościowych doniesień.

Wszystko wskazuje na to, że serwisy Web 2.0 będą zyskiwały na popularności i angażowały w większym stopniu kolejne grupy demograficzne. Rośnie liczba internautów – w grupie powyżej 15 roku życia jest ich obecnie ponad 12 milionów, z czego 59,5 proc. korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie (źródło: SMG KRC).

Internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu br. typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godz. 22 min. i 31 sek. oraz wykonał w tym czasie 1.642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godz. 15 min. i 2 sek., natomiast średnia liczba odsłon 1.204,64. (źródło: Gemius)

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika dobitnie, że Internet daje możliwość dotarcia do grupy szczególnie atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawców, tj. profesjonalistów, osób zarabiających miesięcznie ponad 3.000 PLN netto. Zamożni internauci chętnie odwiedzają witryny zgrupowane w kategoriach biznes, finanse, prawo oraz informacje, publicystyka, media. Gemius wskazuje także na niszę rynkową, związaną z brakiem na polskim rynku popularnych serwisów społecznościowych adresowanych do profesjonalistów i osób aktywnych zawodowo. Zagospodarowanie tej niszy jest jednym z głównych celów Web² Sp. z o.o.