Media w służbie reklamy – Konferencja Mediaedge:cia, Bauer Media, TVN CNBC

Dom mediowy Mediaedge:cia we współpracy z Bauer Media i pod patronatem TVN CNBC Biznes zorganizował 15 września 2009 roku w Warszawie konferencję „Media w służbie reklamy – prognozy ekonomiczne na rok 2010”. Spotkanie stanowiło platformę  wymiany doświadczeń i poglądów dotyczących rozwoju rynku makroekonomicznego oraz rynku reklamowego w szczególności. Dziesięciu panelistów, przedstawicieli biznesu i mediów, zgodnie stwierdziło, że oznaki ożywienia gospodarczego będą widoczne w II połowie 2010 roku.

Dom mediowy Mediaedge:cia we współpracy z wydawnictwem Bauer Media i pod patronatem TVN CNBC zorganizował debatę panelową, w której wzięło udział ponad 50 osób – przedstawicieli świata biznesu i mediów. Tematem wiodącym była dyskusja na temat rynku reklamy na świecie oraz w Polsce. Jeden z panelistów Charles Coutier, Global CEO Mediaedge:cia, zaprezentował strategie marketingowe wiodących światowych reklamodawców w dobie spowolnienia gospodarczego oraz opowiedział o roli zintegrowanej komunikacji w przezwyciężaniu kryzysu. Zasygnalizował rosnącą rolę mediów – zarówno płatnych, jak i własnych inicjowanych przez reklamodawców, jak również tworzonych przez  konsumentów – jak serwisy społecznościowe.

Profesor Witold Orłowski przedstawił swoją opinię na temat szans utrzymania w Polsce pozytywnej dynamiki wzrostu PKB, która pozycjonuje gospodarkę Polski na wiodącej pozycji w Europie.
Kluczowym elementem konferencji  była – moderowana przez Romana Młodkowskiego –  dyskusja panelowa. Jej celem było postawienie diagnozy na temat aktualnej sytuacji w Polsce jeśli chodzi o gospodarkę oraz marketing w szczególności, oraz sformułowanie prognoz na rok 2010. W panelu uczestniczyli następujący prezesi największych firm z danego sektora rynku, doświadczeni praktycy biznesu: Charles Coutier CEO – Global Mediaedge:cia; Anna Lubowska – CEO CEE Mediaedge:cia; Izabela Kochańska – Dyrektor Marketingu Bank Handlowy w Warszawie S.A.; Pedro Pereira da Silva – CEO Jeronimo Martins Dystrybucja S.A.; Heinz-Jürgen Stüting – General Manager NIVEA Polska; Grzegorz Tomasiak – CEO Wp.pl;  Leo Wencel – President Nestlé Polska S.A.; Witold Woźniak – President of the Board Bauer Media Group.

Jak wskazują estymacje Mediaedge:cia, budżety reklamowe w Polsce zostały w 2008 roku obniżone średnio o 11 proc. Obniżki tej nie uzasadnia jednak dynamika sprzedaży w większości kategorii, potwierdzona monitoringiem GUS. Ostatnie dane mówią wręcz o wzroście konsumpcji w Polsce. Optymizmem powinna napawać również stale pozytywna dynamika PKB wyróżniająca Polskę na tle całej Europy. Paneliści starali się więc wyjaśnić w jaki sposób spowolnienie wpływa na praktykę biznesową i marketingową?, jak będzie to wyglądało w najbliższej przyszłości?; jak komunikować się z rosnącym w siłę i coraz mniej ufnym konsumentem? Uczestnicy dyskusji zgodnie stwierdzili, że najprawdopodobniej w II połowie 2010 roku, gospodarka ożywi się, a co za tym idzie inwestycje w reklamę i promocję powinny mieć charakter średnio i długoterminowy w miejsce krótkookresowego planowania obecnie.
Skrót konferencji będzie można obejrzeć w piątek 18 września w TVN CNBC Biznes.

Źródło: Kalitero APR