Medicover Polska wdrożył mojeID

Pacjenci Medicover Polska mogą już korzystać z usługi mojeID do potwierdzania swojej tożsamości, aby uzyskać dostęp do portalu pacjenta i aplikacji mobilnej bez konieczności odwiedzania recepcji centrum medycznego. To pierwsze wdrożenie rozwiązania KIR w prywatnej opiece medycznej, gdzie niezbędny jest najwyższy poziom ochrony wrażliwych danych. Usługa mojeID daje gwarancję bezpiecznego i jednoznacznego uwierzytelniania pacjenta.

fot. Snapwire / Pexels

mojeID to bezpieczne narzędzie do potwierdzania tożsamości przez internet dostarczane przez KIR. Pozwala klientowi uwierzytelnić się w portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób, który jednoznacznie potwierdza jego tożsamość. Potwierdzenie to odbywa się poprzez bankowość internetową w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot – dostawcę tożsamości, np. bank. Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia klienta umożliwia zdalne załatwienie formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem. Medicover Polska to pierwszy prywatny podmiot z branży medycznej w Polsce, którego klienci będą mogli korzystać z mojeID.

Pacjenci Medicover Polska będą mogli skorzystać z mojeID, aby potwierdzić swoją tożsamość online i otrzymać dostęp do portalu pacjenta Medicover OnLine i aplikacji mobilnej Medicover bez konieczności odwiedzania recepcji centrum medycznego.

W praktyce, wdrożenie usługi oznacza np. łatwiejszą identyfikację pacjenta, a tym samym przyspiesza proces rejestracji do usług medycznych. Zapewnia także możliwość udostępniania online wrażliwych danych medycznych, np. wyników badań, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Zainteresowanie Polaków usługami udostępnianymi zdalnie zostało potwierdzone przez powszechne wykorzystywanie usług z obszaru e-państwa: m.in. składania wniosków o dowód, prawo jazdy, dostęp do Internetowego Konta Pacjenta czy ZUS. Dzięki mojeID szybkie i bezpieczne uwierzytelnianie użytkowników będzie w sposób zrównoważony wspierało procesy cyfryzacji zarówno w sektorze prywatnym i publicznym. Wykorzystanie rozwiązania KIR poprawia efektywność biznesową dzięki usprawnieniu i uproszczeniu procesów operacyjnych wewnątrz firmy oraz w kontakcie z klientami. mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości w relacjach z sektorem komercyjnym i podmiotami administracji publicznej. Z mojeID mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego, ING Banku Śląskiego i Banku Pekao S.A. (dostawcy tożsamości) oraz PGNiG Obrót Detaliczny (dostawcy usług komercyjnych).

Źródło: KIR