Menedżer Sprzedaży, narzędzie online do zarządzania procesem transakcji na platformie handlowej Allegro jest już dostępny w wersji finalnej. Przez kilka tygodni trwały testy narzędzia z udziałem Użytkowników. Dzięki sugestiom Sprzedających serwis wprowadził wiele usprawnień w stosunku do wersji próbnej, wiele innych pomysłów będzie też realizowanych w przyszłości, już po uruchomieniu Menedżera. Menedżer przeznaczony jest przede wszystkim dla tych Sprzedających, którzy przeprowadzają co najmniej kilkadziesiąt transakcji w miesiącu.
Najważniejsze funkcje Menedżera:
– możliwość nadzoru nad etapem finalizacji transakcji poprzez podział jej przebiegu na kilka etapów (np. etap oczekiwania na zapłatę z góry),
– osobne karty z danymi każdej transakcji – na kartach dane kontrahenta, podstawowe informacje o transakcji, zapis przebiegu realizacji transakcji, możliwość dodawania notatek, przesyłania powiadomień i wiele innych,
– tzw. „lista zadań” czyli podsumowanie wszystkich czynności jakie powinien wykonać Sprzedający (lista przedmiotów do wysłania, lista transakcji, w których realizacji nie ma postępów, przypomnienie o dostępnych procedurach zwrotu prowizji, lista nowych transakcji).
Więcej informacji:
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/edukacja/narzedzia/help/index.php?page=1
Równocześnie z pojawieniem się wersji finalnej Menedżera oficjalnie serwis Allegro udostępnił technologię WebAPI niezależnym programistom oraz firmom, które zajmują się tworzeniem oprogramowania. WebAPI ma umożliwić im łatwy dostęp do platformy technicznej Allegro, tj. mechanizmów związanych z wystawianiem przedmiotów, obsługą transakcji i innych.
Więcej informacji o Allegro WebAPI na tej stronie:
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/edukacja/narzedzia/help/index.php?page=3
Dla uzytkowników oznacza to, że wkrótce dostępne będą przygotowane przez zewnętrzne firmy oraz programistów narzędzia, które ułatwią zarządzanie transakcjami. Narzędzia te – programy, serwisy internetowe – pomogą Sprzedającym rozwinąć sprzedaż, oszczędzić czas i choć zapewne będą płatne, w efekcie mogą też pomóc ograniczyć koszty (np. automatyzacja powtarzalnych czynności może oznaczać, że nie trzeba będzie zatrudniać pracownika do pomocy). Dla Kupujących oznacza to jeszcze większy wybór towarów i jeszcze lepszą obsługę.
Równocześnie Allegro zamierza nadal rozwijać wewnętrzne narzędzia dla Sprzedających, w tym program Quick Loader.
http://www.allegro.pl/country_pages/1/uploader/pages/
Miesięczny abonament za korzystanie z tego narzędzia wynosi 14,90 zł.
Allegro.pl (http://www.allegro.pl)
Jesteśmy pionierem aukcji internetowych w Polsce. Rozpoczęliśmy przeprowadzanie aukcji on-line w grudniu 1999 roku z nadzieją, że ta forma zawierania transakcji ma wielkie szanse na popularność i zainteresowanie. W 2000 roku zespół Allegro liczył zaledwie 8 osób, a za naszą kwaterę główną służyło 2-pokojowe mieszkanie. Dziś nasz zespół to kilkadziesiąt osób, wyspecjalizowanych w różnych aspektach handlu w Internecie od bezpieczeństwa przez marketing i programowanie na obsłudze klienta kończąc. Oferując odpowiednie narzędzia i usługi, przy pomocy naszych Użytkowników – osiągnęliśmy i zachowujemy pozycję największej platformy handlowej w polskim Internecie. Dziś mówimy już o społeczności Allegro, która liczy sobie 2,6 mln osób. Wspólnie wymieniamy doświadczenia, spotykamy się na seminariach, zjazdach i mniej formalnych imprezach.
Allegro w statystykach: 5 785 923 mln unikalnych użytkowników (styczeń 2005 roku, dane: Gemius),
liczba odsłon serwisu 954 297 266 (styczeń 2005 roku)
680 tys. trwających aukcji, 60 tys. dziennie sprzedawanych przedmiotów, 40% skuteczność.
Więcej informacji w dziale Prasa:
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/marketing/press/press2005.php