Slimerki znaczy „babki z klasą”
Długie-cienkie czyli papierosy z kategorii ‘Slim’ to produkt typowo kobiecy. Pali je najwięcej Pań w wieku 30-39 lat (28%), z wykształceniem średnim i wyższym (92%), zamieszkałych w dużych aglomeracjach miejskich (34% w miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców). Pracują na stanowiskach biurowych (41%) i specjalistycznych (11%), a ich zarobki mieszczą się w wyższych przedziałach dochodowych (37% zarabia pomiędzy 2200 ł a 4000 zł, a 12% powyżej 4000 zł). Ponad 62% posiada własny dom lub mieszkanie, a w gospodarstwach domowych 73% z nich znajduje się przynajmniej jeden samochód. Co trzecia z nich spędza urlop za granicą.
Lightowcy, czyli „jest dobrze, a może być lepiej”
Wśród konsumentów papierosów o zmniejszonej zawartości nikotyny dominują również kobiety – mężczyźni stanowią ok. 32% całej grupy. Ten rodzaj papierosów preferują osoby młodsze – 32% nie skończyło 30 lat, chociaż silną reprezentację posiada także przedział wiekowy 50-59 lat (24%). Duża grupa (33%) pochodzi z miast nie przekraczających 50 tys. mieszkańców, a zarobki 43% z nich wahają się w granicach 1400-2200 zł. 17% ‘lightowców’ mieszka u rodziny, 27% w mieszkaniach komunalnych, a 52% posiada własne lokum. Wakacje najczęściej spędzają w kraju (52%), za granicę podróżuje ok. 14%.
Mocny smak „małej stabilizacji”
Papierosy typu full flavour palą zarówno kobiety, jak i mężczyźni, najczęściej w wieku 40-49 lat (26%) i 50-59 lat (22%). W grupie tej znajduje się znacznie dużo osób z wykształceniem zasadniczym (23%) i średnim (57%). 15% mieszka na wsi, 27% w miastach liczących do 50 tys. mieszkańców, a 25% w miastach o liczbie ludności pomiędzy 100-500 tys. 34% żyje w mieszkaniach komunalnych, 6% w lokalach wynajętych, a we własnym „M” – 44%. 38% z nich spędza wakacje w zaciszu domowego ogniska, po kraju podróżuje zaś 48%.
Miętowe marzenia – „odrobina luksusu na co dzień”
Palacze mentholowych to w 76% kobiety. Najliczniejsze grupy wiekowe wśród ich odbiorców to przedziały pomiędzy 40-49 lat (27%) oraz 30-39 lat (24%). Mieszkają w małych miasteczkach (prawie 30% w miastach do 50 tys. mieszkańców), ale także w dużych aglomeracjach (23% w miastach powyżej 500 tys.). Zarabiają 1400-2200 zł (41%) lub 2200-4000 zł (32%). 23% z nich posiada instrumenty finansowe związane z oszczędzaniem, a 26% wydaje na sprzedaż wysyłkową kwoty rzędu 100-200 zł. W czasie urlopu jeżdżą po kraju (54%) oraz po Europie (15%).