Meritum Bank otrzymał aż dwa prestiżowe wyróżnienia w konkursie „Lider Informatyki Instytucji finansowych 2009” organizowanym przez Gazetę Bankową. Niezależna kapituła, pod przewodnictwem prof. Andrzeja Gospodarowicza wyróżniła bank za wdrożenie systemu do obsługi biznesowych procesów operacyjnych „Gandalf” oraz przyznała tytuł „Bankowego Lidera Informatyki 2009” w uznaniu kompleksowego podejścia do wdrożeń technologii informatycznych.
„Nagroda za wdrożenie systemu „Gandalf” jest wyróżnieniem za stworzenie praktycznie od zera, w rekordowo krótkim czasie systemu, którego obecna dojrzałość pozwala mu śmiało konkurować z komercyjnymi rozwiązaniami na rynku, tworzonymi zwykle w ciągu wielu lat”– mówi Marcin Cherek, Dyrektor Pionu Operacji – „System „Gandalf” obsługuje większość procesów operacyjnych banku, w tym procesy windykacyjne, obsługi klienta, obsługi pośredników finansowych, rozliczeniowe i inne”.
Meritum Bank otrzymał także wyróżnienie w kategorii „Bankowy Lider Informatyki 2009” za kompleksowe podejście do wdrożeń technologii informatycznej w Banku, a szczególnie za rekordowo szybkie dostosowanie systemów informatycznych do nowej strategii. W 2009 roku bank wdrożył bowiem kilka systemów, które zintegrowane ze sobą stworzyły solidny fundament dalszej działalności banku.
Meritum Bank uruchomił w 2009 roku nowy, centralny system informatyczny def3000, który stanowi technologiczne serce banku, oraz nowoczesny, autorski system bankowości elektronicznej. Bank istotnie rozbudował także systemy do obsługi procesów sprzedażowych, które również, podobnie jak „Gandalf” są innowacyjnym dziełem banku. „Bardzo cieszymy się, że nasza praca została doceniona przez Kapitułę konkursu. Za tym sukcesem stały zarówno świetne pomysły, jak i niezwykle sprawna realizacja.” – mówi Grażyna Musiatowicz-Podbiał, członek zarządu Meritum Banku i dyrektor Pionu Informatyki.
Grażyna Musiatowicz-Podbiał, członek zarządu Meritum Banku odbiera wyróżnienie z rąk Grzegorza Nowaka, prezesa Media SKOK, fot. K. Prokuska Gazeta Bankowa
Efektem wdrożeń informatycznych jest rozbudowa oferty produktowej i podniesienie standardów obsługi klienta. Pod koniec ubiegłego roku Bank uruchomił rachunki dla klientów indywidualnych oraz pakiety usług dostosowane do różnych profilów i potrzeb przedsiębiorców, dostępne przez system bankowości elektronicznej. Zgodnie ze zmodyfikowaną strategią Internet jest dla Meritum Banku głównym kanałem obsługi klientów.
Dzięki informatyzacji, bank z sukcesem współpracuje z szeroką siecią pośredników. Na koniec 2009 roku oferta Meritum dostępna była w 6300 punktach obsługi klienta w całej Polsce. Udział Meritum Banku w rynku kredytów gotówkowych sprzedawanych przez pośredników szacuje się na 6,5%.
Źródło: Meritum Bank