Meritum Bank: indywidualne negocjacje oprocentowania lokat on-line

Meritum Bank udostępnił swoim klientom nową funkcjonalność w systemie bankowości elektronicznej: negocjacje on-line oprocentowania lokat i kursów walut. Nowa opcja pozwala na szybkie i wygodne realizowanie transakcji na indywidualnie wynegocjowanych warunkach.

Nowy standard na rynku

„Wprowadzenie negocjacji on-line w systemie bankowości elektronicznej Meritum Banku jest efektem dążenia naszego banku do zapewnienia każdemu klientowi elastycznego, indywidualnego traktowania jego potrzeb. Tego typu rozwiązania były dotychczas kojarzone wyłącznie z bankowością korporacyjną. W Meritum Banku również klient indywidualny może negocjować on-line wysokość oprocentowania swoich lokat. Uważamy, że nasze rozwiązanie wyznacza nowy standard na rynku” – mówi Michał Bellwon, Dyrektor Departamentu Skarbu Meritum Banku.

Lokaty i transakcje walutowe podlegające negocjacji on-line

Lokaty negocjowane są dostępne w systemie bankowości elektronicznej zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Oferta lokat o indywidualnym oprocentowaniu, uzależnionym od deponowanej kwoty, dotyczy depozytów w wysokości minimum 10 000 PLN, 10 000 USD lub 10 000 EUR, przy czym lokaty w walutach obcych są dostępne tylko dla firm. Przy kwotach przekraczających 100 000 jednostek waluty klient ma możliwość negocjowania oprocentowania lokaty on-line bezpośrednio z upoważnionym pracownikiem banku. Przy kwotach do 100 000 jednostek waluty oferta banku jest proponowana automatycznie przez system bankowości elektronicznej. W każdym przypadku, klient samodzielnie określa okres deponowania środków, podając liczbę dni (od 1 do 365).

Funkcjonalność negocjacji kursów walutowych jest dostępna dla klientów firmowych i polega na możliwości otrzymania korzystniejszego kursu waluty podczas dokonywania przelewów wewnętrznych z przewalutowaniem (z rachunku bieżącego w PLN na bieżący rachunek walutowy lub odwrotnie). Indywidualny kurs wymiany waluty jest prezentowany klientowi w systemie bankowości elektronicznej już przy transakcjach walutowych o wartości przekraczającej 10 000 EUR lub 10 000 USD. Natomiast bezpośrednie negocjacje on-line z udziałem pracownika Banku są możliwe przy transakcjach o wartości minimum 100 000 EUR lub 100 000 USD.

Szczegóły procesu negocjacji on-line

Są dwie możliwości uzyskania dostępu do zawierania transakcji na indywidualnych warunkach w zależności od kwoty transakcji:

Jeżeli kwota lokaty jest większa lub równa 10 000 PLN, 10 000 EUR lub 10 000 USD i klient wybierze w systemie lokatę negocjowaną, to automatycznie otrzyma ofertę indywidualnego oprocentowania, powiązanego z kwotą oraz okresem, na jaki lokata ma być założona. Klient może zaakceptować ofertę systemu lub zrezygnować z niej i założyć inne lokaty dostępne w ofercie banku.

Podobnie, klient otrzymuje indywidualną ofertę kursu kupna/sprzedaży waluty w momencie składania przelewu własnego pomiędzy swoimi rachunkami w różnej walucie, jeżeli transakcja ma wartość minimum 10 000 EUR lub 10 000 USD. Oferta jest automatycznie prezentowana przez system bankowości elektronicznej.

Jeżeli klient planuje założyć lokatę na kwotę minimum 100 000 jednostek waluty lub zrealizować transakcje kupna/sprzedaży waluty o wartościach minimum 100 000 EUR lub 100 000 USD, to ma możliwość negocjowania jeszcze korzystniejszych warunków transakcji niż indywidualna oferta przedstawiana automatycznie w systemie bankowości elektronicznej. Wystarczy, że złoży on-line stałą dyspozycję negocjowania, dostępną w systemie bankowości elektronicznej w opcji ‘Wnioski i dyspozycje’. Złożenie dyspozycji odbywa się on-line bez wizyty w placówce banku oraz bez odsyłania do banku papierowej umowy. Zatwierdzenie przez klienta dyspozycji w systemie jest równoznaczne z przyznaniem Klientowi dostępu do negocjacji on-line z upoważnionym pracownikiem banku.

Po złożeniu stałej dyspozycji negocjowania, na ekranie pojawia się opcja ‘Negocjuj’. Opcja jest widoczna na formatkach przelewu pomiędzy rachunkami własnymi Klienta oraz na ekranach otwierania lokaty.

Podczas negocjacji, klient widzi warunki transakcji (kurs waluty lub oprocentowanie lokaty) proponowane przez pracownika banku oraz czas, w którym możliwe jest zgłoszenie akceptacji oferty. Klient ma możliwość odrzucenia oferty lub zgłoszenia prośby o przedstawienie nowej propozycji. Jeżeli oferta zostanie zaakceptowana przez klienta, transakcja jest realizowana według wynegocjowanych warunków i jest od razu widoczna w historii operacji na rachunku, a w przypadku lokat, również na liście lokat.

Kto może negocjować transakcje firmowe

Negocjacje w imieniu firmy może prowadzić dowolny użytkownik systemu bankowości elektronicznej, posiadający dostęp do rachunku firmowego oraz upoważniony do negocjacji. Uprawnienia do zawierania transakcji negocjowanych mogą być w dowolnym momencie nadane kolejnym użytkownikom lub odwołane dla już istniejących użytkowników – w każdym przypadku wymagane jest jedynie złożenie on-line odpowiedniej dyspozycji w systemie bankowości elektronicznej w zakładce ‘Wnioski i dyspozycje’.

Źródło: Meritum Bank