Meritum Bank uruchomił aplikację do zarządzania budżetem domowym – Meritum Planer

Od 4 października klienci Meritum Banku mogą korzystać z pierwszej na polskim rynku bezpłatnej aplikacji do zarządzania i analizy finansów osobistych zintegrowanej z systemem bankowości elektronicznej. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, użytkownicy Meritum Planera będą mogli łatwo i skutecznie analizować i planować swoje wydatki. Nowa usługa jest dostępna dla wszystkich klientów indywidualnych posiadających konto w Meritum Banku.

„Wyznaczamy nowy kierunek rozwoju bankowości w Polsce. Oddając Meritum Planera w ręce naszych Klientów udostępniamy im bezpieczne, bezpłatne narzędzie do zarządzania finansami osobistymi w ramach bankowości internetowej – mówi Joanna Krzyżanowska, Wiceprezes Meritum Banku.

Meritum Planer to aplikacja z rodziny PFM (personal finance management) będąca narzędziem skierowanym do klientów indywidualnych. Umożliwia planowanie i analizę codziennych wydatków. Jest to pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, bezpośrednio połączona z systemem transakcyjnym Banku.

”Przy budowie Meritum Planera wykorzystaliśmy najnowsze rozwiązania technologiczne. Pozwoliło nam to zaoferować zestaw ciekawych funkcjonalności do analizy finansów. W ramach systemu transakcyjnego Banku, Klienci mogą w bankowości elektronicznej analizować strukturę swoich wydatków i na tej podstawie planować budżet domowy w różnych wymiarach, w tym wydatków jak i oszczędności na planowane inwestycje. Myślę, że jest to kolejny krok naprzód w rozwoju systemów transakcyjnych. To obszar, który trzeba rozwijać, szczególnie teraz, gdy wiele gospodarstw domowych odczuwa potrzebę większej kontroli swoich wydatków i skrupulatnego analizowania potencjalnych oszczędności. Wsparcie gospodarstw domowych w dostępie do narzędzi umożliwiających szeroko rozumianą kontrolę finansów jest właściwym kierunkiem. Potwierdza to bardzo dobre przyjęcie udostępnionych przez Meritum Bank w ramach bankowości elektronicznej raportów on-line Biura Informacji Kredytowej. Widzimy, że Klienci odczuwają potrzebę trzymania ręki na pulsie w zakresie swoich finansów” – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor ds. bankowości internetowej w Meritum Banku.

Meritum Planer to część systemu bankowości elektronicznej, znika więc bariera braku gwarancji bezpieczeństwa zewnętrznych aplikacji. Klienci Meritum Banku nie będą musieli eksportować danych do zewnętrznych systemów, co do tej pory dla większości użytkowników było główną barierą korzystania z tego typu narzędzi. Meritum Planer jest zasilany automatycznie danymi z rachunków bankowych Klienta prowadzonych w Meritum Banku. Wejście do Meritum Planera odbywa się z poziomu menu głównego systemu, bez dodatkowego logowania i nie wymaga żadnej dodatkowej aktywacji oraz instalowania specjalnych aplikacji.

Funkcjonalność Meritum Planera pozwala klientom na spojrzenie na ich finanse z różnych perspektyw. Klienci chcący kontrolować swoje bieżące wydatki, mogą skorzystać z Meritum Planera w celu poszukiwania potencjalnych oszczędności. Dzięki kategoryzacji operacji na rachunku oraz generowanym przez system analizom graficznym, klienci poznają cele i sumy swoich wydatków w danym okresie np. miesiącu czy roku. Tak przedstawione dane dają klientom możliwość wyszukania ograniczeń w pewnych wydatkach, aby zrealizować zamierzone oszczędności. Tym samym, historia rachunku bankowego Klienta uzyskuje nowy wymiar, stając się narzędziem analiz finansowych, a nie tylko informacją potwierdzającą realizację określonej transakcji. Dzięki automatycznej aktualizacji danych, przygotowywane analizy będą samoczynnie dostosowywać się do bieżących zmian w strukturze płatności. Klienci uzyskują możliwość dodawania własnych kategorii, podziału danej operacji na klika kategorii, np. płatność kartą w hipermarkecie można podzielić w zależności od tego, co tak naprawdę mieliśmy w koszyku: żywność, chemia itp. Dodatkowo każdą operację można podzielić na poszczególnych członków gospodarstwa domowego, w zależności od tego, na jaki cel dany wydatek był przeznaczony.

Nowa aplikacja Meritum Banku jest również przydatna przy planowaniu przyszłych inwestycji. Dzięki analizom realizowanym przez aplikację, dowiemy się ile czasu zajmie nam gromadzenie środków na wybrany cel. Meritum Planer wskaże klientowi, ile czasu będzie potrzebował na zebranie pożądanej kwoty przy wydatkach na określonym poziomie. Klient w systemie może na bieżąco sprawdzać ile już zaoszczędził na wybrany cel oraz ile jeszcze mu brakuje. Za pośrednictwem Meritum Planera można również zlecić systematyczne zasilanie dedykowanego rachunku oszczędnościowego kwotą z rachunku bieżącego, która pozwoli w określonym czasie odłożyć pieniądze na wybrany cel. Aplikacja będzie kontrolowała kiedy zostanie uzbierana odpowiednia kwota na dany cel. Klient ma możliwość priorytetyzowania swoich inwestycji, co oznacza, że w przypadku ograniczonych zasobów w danym okresie czasu, system realizuje w pierszej kolejności wyłącznie zlecenia przelewania środków na cele o najwyższym priorytecie.

Meritum Planer wyposażony jest w specjalny rachunek celowy, na którym odkładane będą środki na zaplanowany przez Klienta cel. Rachunek jest bezpłatny i oprocentowany na 4,75% już od pierwszej złotówki.

Meritum Planer to kolejna w ostatnim czasie innowacja wprowadzona przez Meritum Bank. Klienci Banku jako pierwsi na rynku uzyskali niedawno możliwość sprawdzenia on-line swojej historii kredytowej w Biurze Informacji Kredytowej. Posiadacze konta w Meritum Banku mogą także on-line negocjować oprocentowanie lokat oraz kursy wymiany walut, definiować on-line pełnomocników do rachunków bankowych czy otworzyć on-line rachunek bankowy dla firmy niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej, bez potrzeby przesyłania jakichkolwiek dokumentów. Klienci mogą również skorzystać z dwóch nowych propozycji kredytowych: pożyczki hipotecznej dla klientów indywidualnych na dowolny cel – możliwej do uzyskania w ciągu jednego dnia oraz „Klik kredytu” – kredytu gotówkowego na dowolny cel, udzielanego całkowicie on-line. Dodatkowo, Bank wprowadził jeden z najlepiej oprocentowanych na rynku rachunków oszczędnościowych z dzienną kapitalizacją odsetek pod nazwą MeritumKonto Silnie Zarabiające. Każdy klient może otworzyć dowolną liczbę takich rachunków, co nie jest powszechną praktyką w innych bankach.

Najciekawsze funkcjonalności Meritum Planera:

Meritum Planer automatycznie przypisuje kategorie do transakcji na rachunku bankowym klienta.

System automatycznie kategoryzuje transakcje klienta na rachunku bankowym prowadzonym w Meritum Banku. Jeżeli np. klient płaci kartą kredytową na stacji benzynowej, system automatycznie zakwalifikuje tę transakcję jako ‘wydatek na paliwo’. Klient ma możliwość zmiany kategorii transakcji w dowolnej chwili, jeśli np. płatność kartą na stacji nie dotyczyła paliwa.

Meritum Planer umożliwia klientowi dodawanie własnych kategorii transakcji na rachunku.

Bank wprowadził do aplikacji pomocniczy zestaw grup oraz kategorii wydatków, na podstawie których system automatycznie lub sam klient przydziela dany wydatek do danej kategorii. Kategorie prezentowane są klientowi w postaci list do wyboru. W ramach zdefiniowanych przez Bank grup wydatków (np. grupa wydatków: ‘samochód’; kategoria wydatków: ‘paliwo’), klient może również dodawać własne kategorie wydatków (np. ‘ ubezpieczenie OC’).

Meritum Planer umożliwia klientowi przypisanie poszczególnych wydatków do różnych osób.

Klient może zdefiniować podział analiz finansowych (analiz wpływów i wydatków) na analizy wspólne oraz analizy wydatków związane z poszczególnymi członkami gospodarstwa domowego.

 

Meritum Planer daje możliwość podziału danego wydatku na kilka różnych kategorii.

Klient ma możliwość podziału dowolnej transakcji, np. wykonanej kartą płatniczą w hipermarkecie, na różne kategorie w zależności od tego, czego dotyczył rachunek w kasie (podział transakcji np. na kategorie: ‘żywność’, ‘chemia’, ‘prasa’). Dzięki temu klient może historycznie kontrolować na co najwięcej wydaje w danym miesiącu.

Meritum Planer umożliwia klientowi przypisanie poszczególnych transakcji do kategorii wydatków na etapie ich definiowania w systemie bankowości elektronicznej.

W trakcie realizacji przelewu bądź definiowania zlecenia stałego w systemie bankowości elektronicznej Meritum Banku klient ma możliwość przypisania poszczególnych transakcji do kategorii wydatków na formatce przelewu/zlecenia. Formatki zleceń/przelewów w profilu zaawansowanym systemu rozbudowane zostały o możliwość wyboru grupy i kategorii transakcji.

Meritum Planer umożliwia klientowi wybór dowolnych rachunków w Meritum Banku, które mają zostać poddane analizie.

Klient może wybrać z jakich rachunków mają być analizowane transakcje, przy czym rekomendujemy prowadzenie analiz wyłącznie z rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych MeritumKonto Zarabiające.

Meritum Planer daje możliwość usuwania transakcji.

Klient w każdej chwili ma możliwość usunięcia dowolnej transakcji z listy bieżących transakcji, dzięki czemu nie jest ona uwzględniana w analizach finansowych.

Meritum Planer automatycznie identyfikuje stałe wydatki klienta.

Meritum Planer kwalifikuje automatycznie wszystkie zlecenia stałe klienta zdefiniowane w systemie transakcyjnym jako stałe wydatki – wystarczy je skategoryzować, o ile system nie skategoryzował ich automatycznie. Dodatkowo, Klient ma możliwość dowolnego definiowania innych stałych wydatków oraz wpływów, jak również wydatków oraz wpływów jednorazowych, których Klient się spodziewa.

Meritum Planer pozwala oszczędzać na tzw. cele zakupowe.

Klient ma możliwość planowania przyszłych wydatków lub inwestycji w formie tzw. celów zakupowych (cel zakupowy rozumiany jest jako planowany wydatek jednorazowy w danym okresie czasu). Do każdego celu zakupowego Meritum Planer definiuje zlecenie stałe odkładania określonej kwoty na dany cel z rachunku głównego MeritumKonto Zarabiające na dedykowany rachunek oszczędnościowy MeritumKonto Celowe.

Meritum Planer daje klientowi pełne informacje o statusie oszczędzania.

Meritum Planer informuje klienta w formie alertów oraz przekazów graficznych o statusie oszczędzania.

Meritum Planer dostarcza klientowi przejrzyste analizy graficzne.

Klient ma dostęp do bieżących analiz finansowych w postaci wykresów, np. status realizacji celów zakupowych, struktura wydatków w bieżącym miesiącu, struktura wpływów itp.

Źródło: Meritum Bank