Meritum Bank uruchomił nowy centralny system IT

Meritum Bank wykonał kolejny krok na drodze realizacji przyjętej w ubiegłym roku strategii. Zgodnie z planem w banku został uruchomiony nowy centralny system informatyczny def3000. Od podpisania umowy do przeprowadzenia pierwszej transakcji upłynęło zaledwie 6 miesięcy i 4 dni.

„Wdrożenie nowego systemu IT to ważny krok w budowie nowego banku, jakim staje się Meritum. def3000 oraz aplikacje sprzedażowe stworzone siłami Banku otwierają przed nami duże możliwości, dzięki którym będziemy mogli budować naszą pozycję na konkurencyjnym rynku. Co ważne, dzięki ogromnemu zaangażowaniu profesjonalnego zespołu pracowników, cała operacja wdrożenia systemu przebiegła bez kłopotów i opóźnień” ” – mówi Joanna Krzyżanowska, Wiceprezes Meritum Banku.

„Wdrożenie systemu def3000 w Meritum Bank sprawiło całemu zaangażowanemu w projekt zespołowi Asseco wiele satysfakcji. W tym miejscu chciałbym podziękować specjalistom ze strony Klienta. Dzięki świetnej współpracy wdrożenie systemu w Banku przebiegało sprawnie i terminowo.” – mówi Zbigniew Pomianek Wiceprezes Asseco Poland  

Nowy system jest technologicznym sercem banku. Składają się na niego moduły służące do obsługi wszystkich operacji realizowanych przez bank. System został zintegrowany z dotychczas funkcjonującymi w banku rozwiązaniami informatycznymi i jest przygotowany do realizacji operacji, które klienci w przyszłości będą przeprowadzali samodzielnie za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej.

Operacja wdrożenia systemu w Meritum Banku może być przykładem dobrego planowania i skutecznej realizacji. Cały projekt został zrealizowany w terminie i w ramach z góry założonego budżetu. Sama operacja uruchomienia produkcyjnej wersji systemu została zaplanowana z dokładnością do 15 minut i została skutecznie zrealizowana w ciągu 60 godzin. Było w nią zaangażowanych ponad 150 osób, które zrealizowały w sumie ponad 500 zadań. Oprócz samego uruchomienia systemu przeniesiono do niego dane wszystkich dotychczasowych klientów banku. W czasie jednego weekendu przeprowadzono skomplikowaną operację, która stanowiła kolejne potwierdzenie, że def3000 jest systemem zarówno sprawdzonym, jak i przyjaznym dla użytkownika, a decydując się na jego zakup bank dokonał właściwego wyboru. Asseco, jako jeden z nielicznych dostawców tej klasy systemów, będąc pewnym jakości świadczonych przez siebie usług,  skłonny jest gwarantować koszt realizacji wdrożenia. Ten czynnik oraz sprawna realizacja poszczególnych prac projektowych zostały wysoko ocenione przez ekspertów z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, który częściowo sfinansował projekt z przyznanego bankowi grantu. 

„Nowy system da nam możliwość zasadniczego usprawnienia obsługi klientów, zarówno tych, którzy będą odwiedzali nasze oddziały, jak i tych, którzy będą korzystali z telefonicznej obsługi klienta. Dzięki swojej elastyczności nowy system można było łatwo zintegrować z istniejącymi rozwiązaniami, które oferujemy partnerom i z których korzystamy w procesach obsługi klienta.” – podsumowuje Lech  Babula, szef projektu wdrożeniowego w Meritum Bank.

Wdrożenie nowego systemu bankowego umożliwia wdrożenie nowej oferty produktowej Banku i uruchomienie nowych kanałów sprzedaży takich jak bankowość internetowa. „Na solidnym fundamencie systemu def3000 zbudujemy nową architekturę bankowości internetowej” – mówi Grażyna Musiatowicz-Podbiał – członek zarządu odpowiedzialna za Pion Informatyki  – „Pierwszy etap tego przedsięwzięcia zrealizujemy jeszcze w tym roku. Myślę, że rozwiązania, które przygotowujemy potwierdzą, że innowacyjność leży u podstawa wszystkich naszych działań.”
Źródło: Meritum Bank