Meritum Bank wyróżniony za innowacyjność

22 czerwca br. na gali wręczenia nagród rankingu „50 największych banków w Polsce”, Meritum Bank otrzymał specjalne wyróżnienie od Biura Informacji Kredytowej w kategorii „innowacyjność”. Nagroda została przyznana za wprowadzenie do oferty MeritumKonto Zarabiające funkcji umożliwiającej uzyskanie on-line raportu o historii kredytowej zgromadzonej w BIK.

W ramach rankingu „50 największych banków w Polsce 2010”, jednego z najbardziej prestiżowych i najczęściej cytowanych corocznych rankingów banków w Polsce, w kategorii innowacyjność, wyróżnienie przyznało Biuro Informacji Kredytowej. Przyczynienie się do tworzenia nowej kultury wymiany informacji oraz sprzyjanie bezpiecznemu funkcjonowaniu instytucji finansowych, zostało wskazane przez BIK jako kryterium wyboru laureatów w tej kategorii nagród.

„Wierzymy, że wywróżenie dla Meritum Banku odzwierciedla obiektywną ocenę rezultatów jego działalności, jest potwierdzeniem pozycji w sektorze bankowym oraz świadectwem wysokiego standardu funkcjonowania” – powiedział Wiceprezes BIK, Mariusz Wyżycki.

Wyróżnienie w kategorii innowacyjność zostało przyznane dla Meritum Bank, ponieważ jako
pierwszy bank w Polsce, który umożliwił swoim klientom szybkie uzyskanie raportu o sobie z BIK. Klient będący posiadaczem konta MeritumKonto Zarabiające składając wniosek za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej uzyskuje dostęp do elektronicznej wersji raportu. Dzięki tej usłudze klient, bez wychodzenia z domu, zyskał możliwość monitorowania na bieżąco stanu swoich zobowiązań, jak również sprawdzania, jak zmienia się jego ocena punktowa w BIK. „Umożliwienie klientom szybkiego dostępu do raportów BIK to nowy standard na polskim rynku bankowym. Zależało nam nie tylko na wprowadzeniu innowacyjnej funkcjonalności, ale także na promowaniu dbania o pozytywną historię kredytową przez klientów.” – mówi Małgorzata Adamczyk Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej Meritum Banku, która odebrała wywróżenie dla Meritum Banku podczas gali w Hotelu Hilton.

Dbanie o historię kredytową to budowanie wiarygodnego obrazu klienta pod względem finansowym. Dane przekazywane przez wszystkie banki oraz SKOK-i mają wpływ na to jak, klient będzie postrzegany przez bank. Jest to o tyle istotne, że zbudowanie wiarygodności w oczach banku może przełożyć się na lepsze warunki finansowe np. niższe oprocentowanie kredytu, skrócenie lub uproszczenie procedur udzielania kredytów, obniżenie opłat i prowizji. Brak wiedzy o historii kredytowej klienta uniemożliwia bankom zastosowanie swoistej premii za rzetelność finansową. Klient regularnie korzystający z raportów i sprawdzający stan swoich zobowiązań może ochronić się przed nadmiernym zadłużeniem oraz zorientować się, czy ma szansę uzyskania kolejnego kredytu. Jeśli klient w przeszłości poręczał kredyty innym osobom, to raport może być źródłem wiedzy, czy poręczony kredyt jest spłacany w terminie.

Źródło: Meritum Bank