MetLife finansuje edukację ekonomiczną młodych

Fundacja MetLife przeznaczy 200 milionów dolarów na promowanie wiedzy z zakresu finansów na całym świecie. Kwota będzie wykorzystana w ciągu najbliższych 5 lat. Kampania będzie realizowana także w Polsce. Ruszyła już jej pierwsza odsłona.


Program MetLife LifeChanger w pierwszej kolejności wdrażany będzie na czterech rynkach: w Grecji, Portugalii, Turcji oraz w Polsce. To właśnie tu zostanie przeprowadzony jego pilotaż. Celem kampanii jest promowanie wiedzy z zakresu finansów wśród uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. Część dydaktyczna została opracowana wspólnie z Junior Achievement Worldwide w skrócie JA (w Polsce działa pod nazwą Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości), największą organizacją edukacyjną wieloletnim partnerem Fundacji MetLife. Adresatami programu są dzieci i młodzież w wieku od 5 -18 lat.

MetLife LifeChanger został stworzony także po to, aby pracownicy firmy mogli zaangażować się w ważne dla innych sprawy i wprowadzać pozytywne zmiany w swoim otoczeniu.

Dlatego będą oni dzielić się wiedzą z zakresu ekonomii i finansów. Taki kierunek został przyjęty w nowej strategii Fundacji. W Polsce MetLife Amplico rozpoczęło współpracę z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Wolontariusze z firmy zaangażują się w działania edukacyjne fundacji w wybranych programach. Pierwszym z nich był „Dzień przedsiębiorczości” – program jednodniowych praktyk dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w trakcie którego młodzi praktykanci przez kilka godzin towarzyszyli pracownikom wybranej przez siebie firmy w wykonywaniu codziennej pracy. Program jest objęty honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. „Dniem przedsiębiorczości” jest 2 kwietnia, a praktyki w naszej firmie trwały od 31 marca
do 4 kwietnia 2014 r. Kolejne programy, w które włączy się MetLife Amplico to „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”, „Ekonomia na co dzień” i „Otwarta firma”.

Naszym celem jest, by program ten stał się ważnym elementem zaangażowania MetLife Amplico w sprawy społeczne również w Polsce. W naszej firmie zgłosili się wolontariusze, którzy przyjmują pod swoją pieczę młodych ludzi, by ci mogli z bliska i dzięki własnemu zaangażowaniu poznać zawody, które w przyszłości być może staną się ich udziałem. Nasi pracownicy oddają im swój czas i dzielą się swoimi umiejętnościami – mówi Łukasz Kalinowski Prezes Zarządu Amplico Life.

Fundacja MetLife powstała w 1976 roku, aby kontynuować długą tradycję MetLife w udzielaniu pomocy finansowej i zaangażowaniu społecznym. Dzisiaj Fundacja koncentruje swoją działalność na stale zwiększającym się zaangażowaniu finansowym, które pomoże zbudować bezpieczną przyszłość osobom i społecznościom na całym świecie. Fundacja MetLife jest częścią MetLife Inc., jest wiodącą światową firmą oferującą ubezpieczenia, renty kapitałowe i programy świadczeń pracowniczych.