mFestiwal 2012: Klienci po raz trzeci stworzą reklamy mBanku

W tegorocznej, trzeciej już edycji popularnego mFestiwalu internetowy mBank zaprasza klientów do wykazania się kreatywnością i zgłaszania prac filmowych oraz graficznych, promujących najnowszy produkt oszczędnościowy banku, mSaver. W puli nagród ponad 70 tys. złotych, a także szansa na pokazanie dzieła TV lub na billboardach największych miast.

W ramach mFestiwalu klienci banku rywalizują zgłaszając samodzielnie wykonane prace, które mają za zadanie promować program systematycznego oszczędzania mSaver, wprowadzony niedawno w mBanku.

– mFestiwal zawsze wiązał się z zaangażowaniem po stronie klientów banku i był jednym z pierwszych na polskim rynku przedsięwzięć o charakterze „user-generated content”. Pomysł umożliwienia klientom współtworzenia komunikacji banku jest trafiony, w dwóch poprzednich edycjach przysłano do nas ponad 1,5 tys. prac, a festiwalowy portal odwiedziło łącznie ok. 230 tys. osób – mówi Piotr Jakubowski, juror i współorganizator mFestiwalu.   

Swoje pomysły na reklamę można zgłaszać w dwóch kategoriach: film oraz billboard. Każdy klient może przesłać maksymalnie 10 prac. Aby to zrobić, należy skorzystać ze specjalnej aplikacji dostępnej na fanpage’u banku na portalu Facebook.

W pierwszym etapie, trwającym do 5 września br., prace poddane zostaną ocenie „fejsbukowiczów”. Na podstawie liczby głosów oddanych na poszczególne pomysły, do drugiego etapu festiwalu zakwalifikuje się 25 filmów oraz 25 billboardów uznanych za najlepsze przez społeczność mBanku na Facebooku.  Dodatkowo, w drugim etapie festiwalu udział weźmie kolejnych 5 prac, które mBank uzna za obiecujące i przyzna im tzw. „dzikie karty”. W drugim etapie 55 prac zostanie poddanych pod głosowanie Jury.

mFestiwal zakończy się 21 września br. przyznaniem trzech głównych nagród w obu kategoriach.  Twórca najlepszego filmu może liczyć na 25 tys. zł oraz szansę pokazania swojego dzieła szerszej publiczności, czyli emisję spotu w TV, a zwycięzca kategorii „mBillboard” na 10 tys. zł i prezentację swojego projektu na wielkoformatowych nośnikach znajdujących się w największych polskich miastach.

Dodatkowego smaku zmaganiom konkursowiczów doda imponujący skład osobowy Jury tegorocznej edycji Festiwalu. Wśród jurorów m.in. Xawery Żuławski – uważany za jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów młodego pokolenia, reżyser „Wojna polsko-ruska”. Maciej Samcik – dziennikarz ekonomiczny „Gazety Wyborczej”, specjalizujący się w tematyce finansowej. Autor i współautor poradników o oszczędzaniu, rankingów i konkursów giełdowych. Natalia Hatalska – ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej (marketing szeptany, wirusowy, partyzancki).  Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych. A także jurorzy wcześniejszych edycji Festiwalu: Artur Klonowski – Art Director agencji Albedo Marketing oraz Piotr Jakubowski – szef Wydziału Promocji mBanku, odpowiedzialny za większość kampanii mBanku od 2008 roku, blogger i juror edycji mFestiwalu z 2009 r.

Przebieg całego festiwalu będzie można śledzić na stronie mfestiwal.pl, a także na fanpage’u banku w portalu Facebook.

Źródło: mBank