Właśnie zakończyła się druga edycja mFestiwalu, w którym klienci mBanku projektowali reklamy promujące ich bank. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: mFilm, mAnimacja, mBillboard.
Uczestnicy konkursu przez osiem tygodni zgłaszali na stronie www.mFestiwal.pl swoje propozycje reklam dla mBanku oraz zabiegali o głosy internautów i jury, walcząc o atrakcyjne nagrody pieniężne i możliwość pokazania swojego dzieła szerokiej publiczności.
W tym roku, z uwagi na zwiększone zainteresowanie artystów tą kategorią – nagrodę można było zdobyć także tworząc animację na temat banku.
Nagrodzeni:
- mFILM – Wiolka za reklamę pt. „Tancerz”;
- mANIMACJA – Maria za animację pt. „Konkurencja nie ma szans”;
- mBILLBOARD – Facetious za projekt „Wybierz dobrze”.
Autorka zwycięskiego filmu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 000 złotych, natomiast twórcy zwycięskiej animacji i billboardu otrzymają 10 000 złotych. Ponadto zwycięski film i animacja z tegorocznej edycji zostaną w styczniu 2010 r. wyemitowane na antenie stacji TVN, a zwycięski projekt billboardu pojawi się w mieście, które wskaże zwycięzca tej kategorii.
Trwający dwa miesiące mFestiwal jest jedną z niewielu inicjatyw z gatunku „user-generated content” realizowanych na taką skalę w Polsce. Konkurs pozwala amatorom na wykazanie się kreatywnością w różnych kategoriach, a zwycięzcy poza nagrodami pieniężnymi mają także unikalną okazję pokazać swoją twórczość w tradycyjnych mediach – mówi Piotr Jakubowski, szef Wydziału Reklamy i Zarządzania Marką w mBanku.
W tym roku mFestiwal ponownie przyciągnął olbrzymią publiczność – serwis www.mFestiwal.pl w ciągu dwóch miesięcy odwiedziło ponad 110 tysięcy użytkowników, którzy wygenerowali 1,5 miliona odsłon. Wokół mFestiwalu powstała aktywna społeczność, w której burzliwe emocje i rywalizacja zaowocowały ponad 6 tysiącami komentarzy pod zgłoszonymi reklamami oraz na forum mFestiwalu.
Ogółem do konkursu zgłoszono 650 prac (104 filmy, 89 animacji oraz 457 billboardów), z czego wstępną selekcję przeszło 378 prac – zostały one poddane pod głosowanie internautów.
Źródło: mBank