Dzięki konwergentnym rozwiązaniom transmisji głosu i danych, mieszkańcy Lorient mogą skorzystać ze wszystkich usług oferowanych przez urząd miejski z jednego, wirtualnego punktu. Równocześnie przedstawiciele rady miejskiej mają do dyspozycji nowe aplikacje telekomunikacyjne obejmujące ujednolicony system wiadomości i komunikacji. Poza zwiększeniem wygody przy załatwianiu spraw urzędowych i usprawnieniu pracy urzędników, wprowadzone rozwiązania zmniejszą również koszty poprzez obniżenie rachunków telefonicznych i konieczność obsługi tylko jednej sieci realizującej wszystkie usługi.
W skład dostarczonego rozwiązania wchodzi 9 połączonych ze sobą serwerów komunikacyjnych Alcatel OmniPCX, służących jako platforma dla programów z pakietu ujednoliconego systemu komunikacji Alcatel OmniTouch oraz telefonów Alcatel IP Touch. Lorient jest pierwszym miastem, którego urzędnicy będą korzystali z nowych telefonów IP Alcatela. Aparaty wyposażone w duże ciekłokrystaliczne ekrany, udostępniają poza zaawansowanymi funkcjami telefonicznymi, zintegrowane usługi internetowe oraz dostęp do aplikacji ujednoliconego systemu komunikacji. Umożliwiają hostowanie aplikacji oraz stosowanie technologii Voice over IP (VoIP) do realizacji połączeń głosowych – w ramach tej samej konwergentnej sieci.
„Chcemy rozwijać nasze kontakty z mieszkańcami, jak również komunikację między poszczególnymi departamentami. W nowym rozwiązaniu Alcatela opartym na rozwiązaniach IP, widzimy innowacyjny sposób na połączenie sieci telefonicznej i komputerowej w jedną całość, co daleko wykracza poza prostą instalację nowej technologii służącej do zapewnienia komunikacji. Korzyści dla użytkowników rady i społeczności są bardzo wymierne” – powiedziała Dominique Truy, asystent Zarządu Głównego miasta Lorient. Za zaprojektowanie i wdrożenie ujednoliconych rozwiązań komunikacyjnych IP odpowiedzialny jest partner Alcatela Telephonie Centrale.