Microsoft na Dzień Marzyciela

„W styczniu są dni Dziadków, w lutym Zakochanych, w marcu świętują Kobiety, w kwietniu obchodzimy Prima Aprilis, w maju składamy życzenia Mamom, w czerwcu rozpieszczamy Dzieci, lipiec i sierpień to dla wielu czas wypoczynku, a we wrześniu – który dla dzieci i młodzieży jest początkiem nowego etapu – będziemy świętować Dzień Marzyciela. Ten dzień jest dla tych, którzy dzięki swojej wytrwałości, samozaparciu i niejednokrotnie ciężkiej pracy zrealizowali, lub zrealizują swoje marzenia, a także tych, którzy tak chętnie pomagają w ich spełnianiu” – powiedział twórca Polskiego Portalu Marzeń, Sławomir Rybka, znany także jako Dyżurny Marzyciel Kraju.

8 września 2001 r., z okazji 10-lecia Internetu w Polsce, na ulicach Warszawy odbyła się Parada Internautów. Dzięki współpracy, dobrej woli oraz ofiarności wielu Internautów-Marzycieli, ten właśnie dzień – 8 września – stał się jednocześnie pierwszym Dniem Marzyciela, który od tej pory obchodzony jest jako dzień kobiet i mężczyzn, dzieci i młodzieży, babć i dziadków, chorych i zdrowych, niskich i wysokich, chudych i grubych, zakochanych i tych ze złamanym sercem, pracowników i pracodawców, bezrobotnych i pracujących, czyli wszystkich ludzi, którzy nie przestali marzyć.

Z okazji tegorocznego Dnia Marzyciela firma Microsoft spełni 17 marzeń, które zostały opublikowane przez Internautów na Polskim Portalu Marzeń www.zlotarybka.pl. Wśród nich znalazły się m.in. prośby o: skok na bungee, skok ze spadochronem, lot balonem, kurs tańca, odtwarzacz mp3, rękawice piłkarskie, mebelki dla dziecka, pampersy i inne artykuły dziecięce, akcesoria malarskie, płytę Stinga, buty dla bezdomnego w rozmiarze 48, maskotkę, klocki, pomoc dla Domu Dziecka oraz rodzin, będących pod opieką instytucji charytatywnej.

„Zdecydowaliśmy się na zaangażowanie w spełnianie marzeń opisanych na Polskim Portalu Marzeń www.zlotarybka.pl, ze względu na oryginalność tej akcji i wielką siłę, jaką ze sobą niesie. Idea wzajemnej, bezinteresownej pomocy wydała nam się na tyle ciekawa, że postanowiliśmy wesprzeć ją realizując wybrane marzenia Internautów. Wierzę, że posiadanie marzeń jest cechą osób patrzących z nadzieją i optymizmem w przyszłość, dlatego z przyjemnością utwierdzimy ich w przekonaniu, że marzenia mogą się spełniać” – powiedział Bartłomiej Danek, rzecznik prasowy polskiego oddziału Microsoft.

Microsoft wspiera ideę spełniania marzeń internautów od lutego 2006 r. i planuje realizację kilkudziesięciu z nich, przeznaczając na ten cel kwotę ok. 30 tys. zł. Firma udzieli również wsparcia finansowego na rzecz wydania książki „Marzenia Polaków”, która na rynku ukaże się w drugiej połowie 2007 r.

Pomysł Polskiego Portalu Marzeń www.zlotarybka.pl oparty jest na idei wzajemnej pomocy w realizacji marzeń. Internauci dzielą się nimi, publikując je na Polskim Portalu Marzeń www.zlotarybka.pl i nawzajem wspierają w ich urzeczywistnianiu stając się dla siebie „złotymi rybkami”. W akcję mogą zaangażować się również podmioty gospodarcze, chcące realizować się w obszarze działań społecznych i charytatywnych.

W 2006 roku, w ramach przedsięwzięcia zostało spełnionych już ponad 70 marzeń. Wśród nich są m.in. wycieczka do Krakowa, wyjazd nad morze, komputery, laptop, kurs prawa jazdy, pierścionek zaręczynowy, zabawki, wyprawka dla dziecka, płyty CD, książki, kasety do nauki języka, dyktafon, odtwarzacz mp3, tomik poezji, spotkanie z zawodnikami ulubionego klubu sportowego, sesja zdjęciowa, turnusy rehabilitacyjne, wielopoziomowy domek dla chomika, piłka do koszykówki, buty sportowe, rowery, pralka, deska do prasowania, kaski rowerowe, koszulka klubowa Wisły Kraków i wiele innych.